مرکز آموزش مداحی در خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

99-7.JPG

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از راه‌اندازی مرکز آموزش مداحی در خراسان شمالی خبر داد.

حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید بر ضرورت سامان‌بخشی امر مداحی و مراسم آئینی کشور، رسالتی ویژه بر دوش نهادها و دستگاهای متولی امور فرهنگی و دینی کشور iبه خصوص سازمان تبلیغات اسلامی قرار داده است.

وی با بیان این‌که «در این جهت این نهاد بیش از دیگران این رسالت و وظیفه را احساس می‌کند» خاطرنشان نمود: روند اموری که در سال‌های اخیر از سوی سازمان صورت پذیرفته است، اقدامات زنجیرواری را ترسیم می‌کند که نهایتا iبه ساخت یک سامانه منطقی، کاربردی و هدفمند جهت نیل iبه هدف مذکور منتهی خواهد شد.

روحانی‌نیا اظهار نمود: درهمین جهت در کنار اقداماتی چون تاسیس کانون مداحان استانی و شهرستانی، iبه سبب احساس نیاز وجود مراکزی تخصصی جهت آموزش علمی هنر و فن مداحی، آئین‌نامه صدور مجوز مراکز آموزش مداحی در اختیار استان‌ها قرار داده شده است که این اداره کل درصدد اجرای آن است.

وی ادامه داد: مرکز آموزش مداحی تشکیلاتی است که با اهداف غیر انتفاعی با مسوولیت اشخاص حقیقی و یا حقوقی و با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی برای آموزش هنر و دانش مداحی، ترویج فرهنگ دینی و آموزش صحیح مداحان فعالیت خواهد داشت.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.