مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رگولاتور محتوا شد

۰۳م اسفند ،

به گزارش روز جمعه ایرنا، دکتر ˈحسن علیزادهˈ افزود: اپراتورها نیز باید مجوز ارایه خدمات محتوایی ارزش افزوده موبایل را دریافت کنند.

وی با اشاره به کاربردی شدن خدمات ارزش افزوده تلفن همراه در کشور و با بیان اینکه مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال نهاد اصلی نظارت بر مسایل فرهنگی، محتوایی و نرم افزارهای تلفن همراه است، گفت: متاسفانه در سال های قبل به سبب نداشتن قوانین مشخص، نظارت در این حوزه به خوبی اعمال نمی شد و باید گفت که اقدامات نظارتی در چندماه اخیر آغاز شده است.

علیزاده با اشاره به اینکه آیین نامه ای به صورت پیش نویس آماده شده و در کمیسیون محتوای شورای عالی فضای مجازی در حال بررسی است، اظهار داشت: با اجرایی شدن این آیین نامه وضعیت محتوایی سرویس های ارزش افزوده ساماندهی می گردد.

رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با تاکید بر اینکه این مصوبه تا پایان سال جاری نهایی می گردد، گفت: در این راستا مرکز رسانه های دیجیتال به رگولاتور محتوا تبدیل خواهد شد.

علیزاده با بیان اینکه تاکنون نهاد رگولاتوری در حوزه محتوا وجود نداشته است، تصریح کرد: بر اساس این مصوبه محتوای پیامک ها ، تم موبایل، آهنگ پیشواز، بازی های موبایلی و سایر حوزه های مرتبط در این زمینه ساماندهی می گردد.

وی با بیان اینکه با اجرای این مصوبه شرکت های فعال در این حوزه و اپراتورهای تلفن همراه باید مجوز لازم را از مرکز رسانه های دیجیتال اخذ کنند ، افزود: این پیش نویس پس از تصویب به همه شرکت های فعال در این حوزه و اپراتورها ابلاغ خواهد شد.

رییس مرکز رسانه های دیجیتال با تاکید بر اینکه این خدمات به حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، خدمات شهری و سایر بخش های دیگر مرتبط می گردد، گفت: اگرچه تلفن همراه می تواند فرایند زندگی بشر را تسهیل کند ولی در کنار خود می تواند عوارض منفی نیز داشته باشد.

علمی(۱)**۹۱۹۰**۱۵۶۱

انتهای پیام /*

info@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.