مرکز فوریت‌های شبکه بانکی راه‌اندازی شد

۲۶ام بهمن ،

بانک مرکزی جمهوری اسلامی اعلام کرد: به منظور حفظ و ارتقای امنیت نظام پرداخت، بانکداری الکترونیکی و مواجهه درست با تهدیدات داخلی و خارجی نظام بانکی کشور، مرکز ˈ کنترل امنیت شبکه و فوریت های بانکی ˈ (کاشف) به عنوان یک ساختار نظارتی راه اندازی شد.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، دبیرکل بانک مرکزی در این خصوص اظهارداشت: ایجاد این مرکز در نشست آذر ماه سال جاری شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده بود.
ˈ سید محمود احمدی ˈ افزود: این مرکز، موظف به مدیریت رخدادهای امنیتی در فضای سایبری بانکی کشور شد و وظیفه جمع آوری و اشتراک گذاری اطلاعات و هماهنگی بین بانک ها در مواقع بروز رخدادهای امنیتی و بحران های سایبری را بر عهده دارد.
احمدی اظهار داشت: کاشف، کانونی برای مدیریت و هماهنگی جامع رخدادهای امنیتی، اشتراک گذاری اطلاعات و کاهش تهدیدات سایبری بانک ها، موسسات مالی و اعتباری و بازار غیرمتشکل پولی کشور بوده و در راستای صیانت از ثبات اقتصادی، حاکمیت و اقتدار ملی کشور عمل می کند.
وی تاکید کرد: این مرکزبه عنوان نقطه تماس امنیتی واحد و یکپارچه در حوزه پولی و بانکی کشور، مدیریت تهدیدات و مخاطرات امنیتی در این حوزه را بر عهده دارد.
احمدی، گفت: از جمله ماموریت های این مرکز، مدیریت جامع رخدادهای امنیتی از طریق ایجاد نقطه تماس واحد تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اشتراک گذاری اطلاعات، آگاهی رسانی، آموزش و کاهش سطح مخاطرات امنیتی و تهدیدات سایبری در سامانه های بانکداری الکترونیکی تمامی نهادهای حوزه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری و بازار غیرمتشکل پولی است.
وی افزود: تعامل با سایر نهادهای انتظامی، امنیتی و قضایی کشور و نیز همکاری با بخش دولتی و خصوصی و سایر مراکز امداد رایانه ای کشوری، منطقه ای و بین المللی از دیگر ماموریت های این مرکز است.
بانک مرکزی همچنین اعلام کرد: مـرکز عملیات شاپرک آماده ارائه اطلاعات لازم و رفع مشکلات احتمـالی هموطنان عزیز در زمینه خـرید با دستگاه های کارت خوان است.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی؛ از این پس هموطنان می توانند در صورت بروز مشکل در زمینه خرید با دستگاه های کارت خوان، در گام اول موضوع را از شرکت ارائه دهنده خدمات بانکداری الکترونیک PSP – که شماره تماس آنها در ذیل برگه رسید خریدار درج شده است، پیگیری نمایند.
برهمین اساس، در صورت عدم رفع مشکل، این اشخاص می توانند ضمن تماس با مرکز ˈعملیات شاپرکˈ به شماره ۲۲۹۲۶۴۰۲ و ارائه اطلاعات لازم ، نسبت به رفع مشکل خود اقدام نمایند.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.