مرکز مبادلات ارزی استان‌ها فعال می‌شود؟

بینا- مرکز مبادلات ارزی کشور در حالی سوم مهرماه در پایتخت شروع به کار کرد که روند خرید و فروش ارز برای صادرکنندگان و واردکنندگان در شهرستان‌ها هنوز نامشخص است.

این مرکز قرار است با خرید ارز صادرکنندگان و اختصاص آن به اولویت‌های سوم تا دهم کالایی به نوعی بازار آزاد ارز را ساماندهی کرده و از نوسان شدید نرخ ارز جلوگیری کند.

براساس گزارش ایسنا، به گفته معاون ارزی بانک مرکزی مشتریان ارز در تهران می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند، اما متقاضیان شهرستانی باید به شعب مرکزی بانک‌های ملت یا کشاورزی مراجعه کنند.

بر همین اساس به روش ویدیو کنفرانس این مصوبه از بانک مرکزی به شعب مرکزی بانک‌های ملت و کشاورزی ابلاغ و توضیح داد شده است و مشتریان می‌توانند برای گشایش اعتبارات اسنادی و ردیف‌های تعیین شده به این دو بانک مراجعه کنند.

در همین خصوص محمود سیادت، رییس اتحادیه صادر کنندگان خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایسنا منطقه خراسان، در خصوص استفاده صادرکنندگان شهرستان‌ها از ارز گفت: از روز دوشنبه گذشته مرکز مبادلات ارز در تهران راه اندازی شده است که اگر این سیاست بتواند موفق عمل کند باید در استان‌ها و بانک‌های دیگر پاسخگوی نیاز متقاضیان باشد.

همچنین باقر معبودی نژاد، رییس اتحادیه طلا و جواهر مشهد نیز به ایسنا گفت: مدارک وارد کنندگان و صادرکنندگان توسط بانک توسعه صادرات تایید خواهد شد و برای پرداخت حواله ارز به بانک های ملی، ملت و صادرات فرستاده می شود.

وی با بیان اینکه صرافی‌ها به دلیل اینکه دیگر سهمیه ارزی از بانک ندارند و ارز خود را از بازار آزاد تهیه می‌کنند، افزود: تهیه ارز از بانک‌ها مخصوص صادرکنندگان و وارد کنندگان است و متقاضیان دیگر باید از بازار آزاد ارز تهیه کنند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.