مرکز مبادلات ارزی “مجازی” می‌شود

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی گفت: به تدریج با فعال شدن شعب ارزی بانکهای عامل در پذیرش ثبت سفارش‌های واردات مراجعه مشتریان به این مرکز کاهش می‌یابد.
به گزارش خبرنگار مهر، صمد کریمی امروز در گفتگویی رادیویی افزود: سه بانک دیگر هم از پذیرش ثبت سفارشها در این مرکز خودداری می کنند و متقاضیان باید به شعب ارزی مراجعه کنند که این فرآیند برای همه بانکها تا آخر هفته تکمیل می شود.
وی گفت: از اوایل هفته آینده فعالیتهای این بانکها عمدتا مجازی می شود و اتاق پایاپای ارزی خواهد شد. کریمی سامانه این فعالیتها را همان پورتال ارزی بیان کرد و افزود: مشتریان باید به شعب ارزی بانکها مراجعه کنند که فعالیتهای این مرکز و بانکها و مشتریان را تسهیل می کند.

کالاهای اولویت نهم در دست پالایش و تغییر
در همین حال، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت ،معدن و تجارت گفت: در کمیته ای ویژه ۸۸ ردیف گروه کالایی اولویت ۹ تغییر کرده و در رده های بالاتر قرار گرفته است.
سعید عباس پور افزود: عمده کالاهای اولویت نهم شامل مواردی است که در داخل ساخته می شود و نمونه آن خودرو و کالاهایی است که امکان ساخت داخل وجود دارد اما ممکن است لابه لای این کالاها نیز قطعاتی باشد که ساخت داخل ندارد.
وی گفت: بحث اولویت نهم در حال بررسی و پالایش مجدد است و بر حسب ضرورت کالاهایی هم که ساخت داخل نباشد و نیازبخش های تولید و و اسطه ای باشد در کمیته ویژه، تغییراتی درآن ایجاد و پالایش می شود.
عباسپور، باطری ، برخی خط های تولید صنعتی که امکان تولید ۸۰ درصد آن در داخل وجود دارد ، خودرو ، بخشهایی از آسانسور ، لوازم خانگی ، یخچال ، فریزر ، لب تاپ ، رایانه ،گوشی تلفن همراه و کالاهای مخصوص کشاورزی را از جمله کالاهای اولویت نهم برشمرد.
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت ، معدن و تجارت افزود : پس از پالایش کامل این گروه کالایی، زمان عملیاتی شدن آن برای انجام مراحل ثبت سفارش و ارائه ارز مبادله ای اعلام خواهد شد.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.