«مرکز ملی داده های سلامت» می تواند منشاء بزرگترین تحقیقات سلامت باشد

اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون تحقیقات و فناوری اعلام کرد :«مرکز ملی داده های سلامت» می تواند منشاء بزرگترین تحقیقات سلامت باشد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر رضا ملک زاده در مراسم بهره برداری از «مرکز ملی داده های سلامت» با تأکید بر احساس کمبود و ضرورت احداث چنین مرکزی طی سال های اخیر، گفت: این مرکز می تواند منشاء بزرگترین تحقیقات و پژوهش های سلامت در کشور و منطقه قرار گیرد.

وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران این پروژه مهم افزود: این مرکز می تواند با در اختیار گرفتن و نگهداری اطلاعات حوزه نظام سلامت از اطلاعات زیج های حیاتی خانه های بهداشت گرفته تا آمار و اطلاعات مرگ و میر در تمام مراکز درمانی و بیمارستان های کشور، به حوزه پژوهش و تحقیقات و محققان کمک شایانی کند.

دکتر ملک زاده بیان داشت: قسمت سخت افزاری کار که احداث این مرکز بود انجام شده است ولی غنی سازی بخش نرم افزاری پروژه که مهم ترین بخش کار است، از این پس باید انجام شود.

معاون تحقیقات و فناوری گفت: می توان در یک فاصلۀ زمانی ۲۵ تا ۳۰ سال تمام اطلاعات گرانبهای بخش های مختلف نظام سلامت از اقصی نقاط کشور را برای استفاده مراکز تحققاتی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و عالی علوم پزشکی در این مرکز جمع آوری کرد.

وی افزود: شبیه این مرکز، مرکزی در کشور انگلستان وجود دارد که حتی اطلاعات تمام مطب های پزشکان این کشور را داراست و ضمن فروش این اطلاعات به محققان، منبع خوبی برای درج مقاله در مجله های معتبر دنیاست./ح

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.