«مرکوری» نماد جاه طلبی‌های اقتصادی روسیه +عکس

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

این برج iبه عنوان مرتفع ترین آسمان خراش اروپا در مسکو خودنمایی می نماید و ارتفاع آن که هنوز در دست ساخت است و در مرکز اقتصادی مسکو قرار دارد بیش از ۳۳۸ متر خواهد بود.

به گزارش تفسیری مجله شبانهممتازنیوز، روسیه تلاش بسیاری برای نشان دادن چهره خود iبه عنوان کشوری پیشرفته و خارج شده از سیستم کمونیستی سابق انجام می دهد و ساخت نمادهای پیشرفت  و رشد اقتصادی، یکی از تاکیدات مسئولان این کشور است.

برج مرکوری یکی از تازهترین این طرحهاست که iبه عنوان مرتفع ترین آسمان خراش اروپا در مسکو خودنمایی می نماید. ارتفاع این برج که هنوز در دست ساخت است و در مرکز اقتصادی مسکو قرار دارد بیش از ۳۳۸ متر خواهد بود. این ارتفاع، ۲۹ متر بالاتر از برج «شارد» در لندن است که تا ماه ژوئیه قبل رکورد مرتفع ترین برج اروپا را در اختیار داشت.

مسئولان شهر مسکو معتقدند ساخت این برج نشان می دهد روسیه می تواند پا iبه پای معماری مدرن و مطابق با معیارهای اروپا پیش برود. چهل طبقه اول این برج iبه دفاتر اداری اختصاص پیدا خواهد کرد و در طبقه های بالاتر، آپارتمانهای لوکس ساخته خواهد شد.

مقامات روسیه در ادامه بلندپروازی های خود اعلام نموده اند قصد دارند برجهای مرتفع تری را در مسکو بسازند، iبه همین دلیل پیش بینی می شود رکورد مرتفع ترین برج اروپا برای مدتی در اختیار مسکو باقی بماند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.