“مرگ بر آمریکا” قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران

اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در یادداشتی آورده است: در حال حاضر سیاست “استکبارستیزی” به عنوان راهبرد اصلی که از سوی ایران در مقابل امپریالیست سازماندهی شده به الگویی برای سایر کشورهای اسلامی بدل شده است و شعار “مرگ برامریکا” امروز قدرت نرم جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، “امیرعلی آزادی” معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، در یادداشتی به لزوم استکبارستیزی در جهان پرداخته است.

شاید برای برخی که درگیر مسائل روز دنیا و حتی کشور هم نباشند، جای سوال باشد که چرا آمریکاستیزی در ایران صبغه خاصی دارد و این کشور جز معدود کشورهایی است که ما با آن ارتباط نداریم و در بسیاری از تحلیل‌ها هم مشکلات اقتصادی و سیاسی را معلول این موضوع می‌دانند. ایضاح این مساله بهتر از هرچیز نیازمند استمداد از تاریخ است مالامال از حوادث است.

به تاریخ کشور آمریکا که می‌نگریم می‌بینیم که مبنای تشکیل کشور آمریکا زور و کشتار و جنگ بوده که این امر در سراسر تاریخ چند سده این کشور وجود دارد.

از ابتدای انقلاب اسلامی در ایران، استکبارستیزی در کنار سایر محورهای انقلاب (عدالت، آزادی،…) یکی از مهمترین موضوعات انقلاب بوده به نحوی که بحث صدور انقلاب و موضع‌گیری در حمایت از فلسطین در مقابل رژیم اشغالگر اسراییل به یکی از برجسته‌ترین موضوعات در سیاست خارجی ما بدل شد؛ حتی نمود بارز آن در مقدمه قانون اساسی به وضوح نمایان است.

به تدریج با وقوع جنگ تحمیلی و کارشکنی‌های کشور آمریکا در مقابل ملت ایران نظیر حمایت از شاه پهلوی و حتی بی‌اعتمادی‌های شکل گرفته در توافق الجزایر و سپس کمک همه جانبه به رژیم بعثی عراق در مقابل کشور ایران، موضوع مقابله با آمریکا نمود جدی یافت. اما این سیاست به تدریج با ورود فضای جنگ به ایران و سپس سیاست‌گذاری “تنش‌زدایی” در دولت‌های هاشمی و خاتمی رنگ باخت، اما در دولت‌های نهم و دهم این موضوع (استکبارستیزی و حمایت از امت اسلامی‌)به صورت جدی پیگیری شد، تا اینکه در سایه این شیوه سیاست‌گذاری ما علاوه بر دسترسی به انرژی هسته‌ای و حتی رهبری جنبش عدم تعهد توانستیم خط مقاومت را در منطقه که مرتفع کننده منافع سیاست‌های جمهوری اسلامی در مقابل کشورهای استکباری است را سازماندهی کنیم.

در حال حاضر سیاست “استکبارستیزی” به عنوان راهبرد اصلی که از سوی ایران در مقابل امپریالیست سازماندهی شده است به الگویی برای سایر کشورهای اسلامی بدل شده است و این استکبارستیزی و شعار “مرگ برامریکا” امروز قدرت نرم جمهوری اسلامی است که در گوشه و کنار دنیا به گوش می‌رسد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.