مرگ جمعیت زیادی از ماهی‌ها بر اثر آلودگی شیمیایی در هند

دیده بان حقوق حیوانات: کارشناسان حفاظت از محیط زیست در هند از تلف شدن شمار زیادی از ماهی‌ها طی چند روز اخیر در آبگیر یک منطقه روستایی در این کشور خبر دادند.

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ظرف چند روز اخیر تعداد بسیار زیادی از ماهی‌های آبگیر روستای «ماتودا» در نزدیکی «باولاتالوکا» تلف شده‌اند. بسیاری از روستاییان معتقدند که این آبگیر به مواد سمی و شیمیایی آلوده شده است. به گفته مسوولان محلی، اخیرا هوای این منطقه با مواد شیمیایی بدبو آلوده شده و روستاییان تاکید دارند که آلودگی فوق به داخل این آبگیر نیز نفوذ کرده است.

به گزارش تورنتو نیوز، ماموران شورای کنترل آلودگی گوجورات (GPCB) هم‌اکنون بازرسی‌های گسترده در این منطقه را آغاز کرده‌اند.

یکی از ساکنان این روستا می‌گوید: طی چند ماه گذشته این سومین باری است که شاهد چنین اتفاقی هستیم و در دادخواستی که اخیرا به دادگاه گوجورات ارائه کرده ایم تایید کردیم که این اتفاقات ناشی از آلودگی‌های شیمیایی مربوط به فعالیت واحدهای صنعتی در اطراف این روستا هستند. با این حال هنوز ماموران محیط زیستی هند در حال بررسی هستند و تا این لحظه عامل اصلی آلودگی را اعلام نکرده‌اند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.