مرگ دیپلمات‌ها درماشین ضدگلوله

به نقل از فارس، پس از انفجار خودرو ضد گلوله کنسولگری آمریکا در این شهر و اعلام کشته‌شدن ۲ دیپلمات آمریکایی در این حادثه، مقامات آمریکایی به شدت تلاش کردند تا مانع از انتشار این خبر شوند.

از همان روز حادثه، رسانه‌های غربی با پخش صحنه‌هایی از این انفجار فقط به بازتاب خبر انهدام خودرو کنسولگری آمریکا در پیشاور بسنده کرده و به هیچ عنوان خبری از مرگ این ۲ دیپلمات منتشر نکردند.

روزنامه اردو زبان “امت” پاکستان با چاپ گزارشی ویژه پرده از اسرار این حادثه برداشته و مطالبی از جزئیات این انفجار منتشر کرده است.

متن گزارش ویژه روزنامه امت به شرح زیر است:

آمریکایی‌ها و مقامات دولت ایالتی “خیبرپختونخواه” که توسط حزب “عوامی ملی” اداره می‌شود حاضر نشدند، در این زمینه با خبرنگاران مصاحبه کنند.

سر‌انجام، “میان افتخار حسین” وزیر اطلاع‌رسانی ایالت خیبر‌پختونخواه اطلاعات زیادی را درباره عملیات انتحاری که منجر به انهدام خودروی کنسولگری آمریکا شد فاش کرد.

وی کشته شدن دیپلمات‌های آمریکایی را تأیید کرد و علاوه بر آن فاش ساخت که ضد گلوله بودن خودروی کنسولگری آمریکا نتوانسته جان دیپلمات‌های آمریکایی را حفظ کند.

افتخار حسین در گزارش خود افزود: با مشاهده این خودرو پس از انفجار، به خوبی می‌توان پی برد که امکان بسیار کمی وجود دارد تا کسی از این حادثه جان سالم بدر برده باشد.

میان افتخار حسین گفت: آمریکایی‌های کشته شده در این حادثه چند ماه قبل به جرم حمل سلاح غیر قانونی دستگیر شده بودند که در نهایت با اعمال فشار سفارت آمریکا آزاد شدند.

وزیر اطلاع‌رسانی ایالت خیبر پختونخواه تأکید کرد: آمریکایی‌ها اجساد همکاران خود را به مکان نامعلومی انتقال دادند تا کسی نتواند به هویت آن‌ها پی ببرد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها اجازه ندادند نیروهای پلیس و مردم به محل حادثه نزدیک شوند و آنان زمانی به محل موردنظر رسیدند که هیچ یک از آمریکایی‌های حادثه دیده در محل نبود.

انفجار خودروی ضد گلوله کنسولگری آمریکا نشان می‌دهد که شبه نظامیان از مواد منفجره ویژه‌ای استفاده کرده‌اند که خودرو مورد نظر را به طور کامل منهدم کرده است.

سر‌انجام مقامات دولتی بوسیله “عظمت حنیف اورکزئی” معاون میان افتخار حسین با وی تماس گرفتند و از او خواستند که خبر کشته شدن آمریکایی‌ها را کتمان کند، زیرا علاوه بر اینکه سفارت آمریکا از این موضوع ابراز نارضایتی کرده پیگیری این خبر که منجر به فاش شدن اسامی افراد کشته شده می‌شود مشکلات زیادی را برای دولت بوجود می‌آورد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که گذر‌نامه‌هایی که از محل حادثه کشف شده مربوط به نیروهای ویژه آمریکایی است که برای عملیات‌های مخفیانه به یک کشور اعزام می‌شوند.

رسانه‌های خارجی از جمله “نیوریورک‌تایمز”، “واشنگتن پست”، “صدای آمریکا”، “رادیوی آزاد اروپا”، “سی‌ان‌ان” و “پی تی ان” در انتشار اخبار مربوط به این حادثه اعلام کردند که هیچ یک از آمریکایی‌ها در انفجار خودروی کنسولگری آمریکا کشته نشده‌اند و فقط چین و ایران خبر کشته شدن آمریکایی‌ها را منتشر کرده‌اند.

سوال اینجاست که آمریکایی‌ها چه اهدافی را در شهرک دانشگاه که قبل از این دفتر “بلک واتر” در آن قرار داشت دنبال می‌کردند.

کارمندان کنسولگری آمریکا محل مأموریت خود را ترک نمی‌کنند، علاوه بر آن کنسولگری آمریکا در پیشاور ویزا صادر نمی‌کند و فعالیت دیگری هم ندارد.

تنها فعالیت کنسولگری آمریکا در پیشاور ملاقات با مقامات پاکستانی است. با توجه به این موضوع حضور تعداد زیادی از آمریکایی‌ها در شهرک دانشگاه مشکوک است.

دولت ایالتی از آمریکایی‌ها تقاضا کرده‌ دفاتر خود را به حومه شهر انتقال دهند تا از آسیب رسیدن به مردم جلوگیری شود، با این وجود آمریکایی‌ها علاقه زیادی به ادامه حضور خود در شهرک دانشگاه دارند.

بیشتر آمریکایی‌هایی که در پیشاور حضور دارند عضو مؤسسه‌های غیردولتی و سازمان “us aid” هستند که فعالیت‌های مشکوک انجام می‌دهند.

کارشناسان بر این باورند که ممکن است نیروهای اطلاعاتی پاکستان حمله به خودروی کنسولگری آمریکا را طراحی کرده باشند، اما هنوز هیچ‌کس این موضوع را به طور رسمی تأیید نکرده است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.