مرگ روزانه ۵۳ نفر در تصادفات رانندگی

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 مرگ روزانه 53 نفر در تصادفات رانندگی

مرگ روزانه ۵۳ نفر در تصادفات رانندگی

ممتازنیوز: سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: روزانه ۵۳ در ۶ ماه نخست امسال در تصافات رانندگی جان خود را از دست دادند.

به گزارش ممتازنیوز، در نیمه نخست امسال ۹ هزار و ۹۱۱ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد تلفات حوادث رانندگی ۱۰ هزار و ۶۰۹ نفر بود، ۶٫۶ درصد کاهش یافته است.
از کل تلفات حوادث رانندگی در ۶ ماهه نخست امسال ۷ هزار و ۶۰۶ نفر مرد و دو هزار و ۳۰۵ نفر دیگر زن بودند.
همچنین در این مدت استانهای فارس با ۸۵۸، خراسان رضوی با ۷۶۱ و تهران با ۷۰۸ مورد، بیشترین و استانهای ایلام با ۸۲، کهگیلویه و بویر احمد با ۱۰۲ و یزد با ۱۲۶ مورد، کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته اند.
بر اساس این گزارش در نیمه نخست سال جاری از کل تلفات حوادث رانندگی دو هزار و ۶۶۷ نفر در مسیرهای دورن شهری، ۶ هزار و ۳۹۹ نفر در جاده های برون شهری، ۸۰۴ نفر در مسیرهای روستایی و ۴۱ نفر در مسیرهای نامعلوم جان خود را از دست داده اند.
این گزارش می افزاید: در ۶ ماهه اول سال ۱۷۵ هزار و ۳۷۴ نفر در حوادث رانندگی مصدوم شدند که ۱۲۶ هزار و ۸۴۲ نفر از این تعداد مرد و ۴۸ هزار و ۵۳۲ نفر دیگر زن بودند این در حالی است که تعداد مصدومین حوادث رانندگی در مدت مشابه سال قبل ۱۷۲ هزار و ۱۸۳ نفر بود بنابراین در نیمه نخست امسال با افزایش ۱٫۹ درصدی مصدومین حوادث رانندگی مواجه بودیم.
بیشترین آمار مصدومین حوادث رانندگی به ترتیب در به استانهای تهران با ۱۹ هزار و ۷۶۹ نفر، خراسان رضوی با ۱۷ هزار و ۱۳۱ نفر و اصفهان با ۱۲ هزار و ۷۱۲ نفر ثبت شده است.
در شهریور ماه امسال دو هزار و ۲۰۵ (یکهزار و ۶۶۷ مرد و ۵۳۸ زن) در حوادث رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶٫۶ درصد افزایش یافته است. تعداد تلفات حوادث رانندگی در شهریور سال گذشته دو هزار و ۶۹ نفر بود. همچنین تعداد مصدومان حوادث رانندگی در شهریور امسال ۳۲ هزار و ۳۸۱ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش یافته است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.