مرگ سالانه ۲۷۰ هزار عابر پیاده در جهان

۱۸اردیبهشت،

مرگ سالانه ۲۷۰ هزار عابر پیاده در جهان

عصرخودرو: سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش تازهی اعلام کرد که سالانه ۲۷۰ هزار عابر پیاده در جهان جان خود را از دست می‌دهند و خواستار اقدامات جدی‌تر برای کاهش این آمار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت به مناسبت هفته جهانی ایمنی جاده‌ها، ۲۲ درصد از مجموع ۱٫۲۴ میلیون مورد مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی مربوط به عابران پیاده است و با توجه به این آمار چشمگیر، ضروری است تا رسیدگی و توجه بیشتری برای حفظ جان عابران پیاده در جاده‌ها و خیابان‌ها صورت گیرد.

اقدامات بسیاری وجود دارد که می‌توان برای حفظ جان عابران پیاده انجام داد که از آن جمله می‌توان به اعمال قوانین تازه برای کاهش سرعت، ممنوعیت استعمال مواد الکلی و استفاده از تلفن همراه اشاره کرد.

مطالعات نشان می‌دهد مردان در گروه‌های سنی مختلف بیشترین سهم مرگ و میر و جراحت‌های ناشی از سوانح رانندگی را به خود اختصاص می‌دهند.

در کشورهای پیشرفته عابران پیاده مسن در معرض خطر می باشند در حالی که در کشورهایی با درآمد پایین و متوسط، کودکان و جوانان از این نظر آسیب پذیرتر می باشند.

بنابراین گزارش، در حال حاضر بیشترین سهم مرگ و میر عابران پیاده در جهان مربوط به کشورهای آفریقایی است که به ۳۸ درصد می‌رسد. همچنین پایین‌ترین میزان مرگ و میر عابران پیاده مربوط به کشورهای جنوب شرق آسیا با رقم ۱۲ درصد است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت، سالانه تعداد ۱٫۲۴ میلیون مرگ ناشی از سوانح رانندگی در جهان اتفاق می‌افتد و سبب شده تا سوانح رانندگی هشتمین سبب مرگ در جهان باشد.

چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت   ۱۳:۳۱

منبع: عصر خودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.