مرگ سالانه ۳۰۰ هزار نفر بر اثر مصرف “دارو‌های غیرمجاز”

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که سالانه حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر در سراسر دنیا، بر اثر مصرف “داروهای غیر مجاز” جان خود را از دست می دهند.

محمود رضا شاه بهرامی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: از جمله خطرات تهدید کننده سلامت مردم جهان که در سال‌های اخیر نمود بیشتری یافته است، مصرف غیر منطقی و بیش از اندازه داروهاست.

وی با بیان اینکه بعضی از داروها به عنوان داروهای غیر مجاز شناخته می شوند، تاکید کرد: داروهای غیر مجاز، انواع داروهایی می باشند که قوانین و مقررات جهانی استفاده غیر پزشکی از آنها را ممنوع کرده است.

شاه بهرامی با اشاره به نبود آمار دقیق در خصوص میزان مصرف و عوارض “داروهای غیر مجاز”، تصریح کرد: در واقع به جهت اینکه استفاده از داروهای غیر مجاز به صورت مخفیانه و غیر مجاز است، لذا به سختی می توان میزان مصرف و وقوع عوارض جانبی این داروها را به طور دقیق برآور کرد.

وی افزود: میزان مرگ و میر ناشی از مصرف داروهای غیرمجاز نسبتاً بالا است، به طوری که گزارش‌های جهانی نشان می دهند که سالانه حدود ۲۰۵ تا ۳۰۰ هزار نفر در سراسر دنیا، بر اثر مصرف دارو های غیر مجاز جان خود را از دست می‌دهند.

شاه بهرامی خاطرنشان کرد: از جمله مهمترین نگرانی‌های موجود در خصوص داروهای غیر مجاز، اعتیاد تعداد بسیاری از اشخاص جوامع مختلف به این داروها و بروز مشکلات و نارسایی ‌های مختلف جسمی و روانی ناشی از آنها است.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.