مرگ مردی که درآمد سالانه نیویورک تایمز را به ۱.۷ میلیارد دلار رساند – اخبار فرهنگی هنری

به گزارش خبرآنلاین، سالزبرگر که نیویورک تایمز در دوران او به سطوح جدید تاثیرگذاری و سوددهی رسید، روز شنبه پس از یک بیماری طولانی در خانه‌اش در ساوت‌همپتن در نیویورک درگذشت. او ۸۶ ساله بود.
 
آرتور اوکس سالزبرگر پدر آرتور اوکس سالزبرگر جونیور ناشر فعلی نیویورک تایمز بود. 

 

در دورانی که سالزبرگر پدر ناشر این روزنامه بود، نیویورک تایمز برنده ۳۱ جایزه پولیتزر شد. در دورانی که روزنامه‌خوانی در حال مرگ بود، نیویورک تایمز تحت رهبری سالزبرگ از تیراژ ۷۱۴ هزار نسخه در سال ۱۹۶۳ به ۱٫۱ میلیون نسخه در روز در سال ۱۹۹۲ (زمان بازنشستگی سالزبرگ) رسید. در همین دوره درآمد سالانه روزنامه از ۱۰۰ میلیون دلار به ۱٫۷ میلیارد دلار رسید.

 

آرتور اوکس سالزبرگر تنها نوه آدولف اس. اوکس بود. فرزند مردی از باواریا بود که پس از مهاجرت سال ۱۸۹۶ روزنامه تایمز را خریداری کرد و آن را به تاثیرگذارترین روزنامه آمریکا بدل کرد.

 

سالزبرگر تا سال ۱۹۶۳ وقتی که دامادشان فوت کرد، با وجود هشت سال کار در این روزنامه سمت مهمی نداشت. با این حال وقتی پس از مرگ داماد در ۳۷ سالگی سردبیر روزنامه شد تاثیری اساسی بر آن گذاشت. او موفق شد روزنامه را از چند ورق اطلاعات به روزنامه خواندنی برای تمام مردم بدل کند.

 

یکی از چهره‌های تاثیرگذار نیویورک تایمز ای. ام. روزنتال، دبیر ارشد روزنامه بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۶ بود. او که سال ۲۰۰۶ درگذشت سالزبرگر را بهترین ناشر تاریخ مدرن آمریکا توصیف کرده بود.

 

آرتور اوکس سالزبرگر پس از بازنشستگی در سال ۱۹۹۲، تا سال ۱۹۹۷ رئیس کمپانی نیویورک تایمز باقی ماند. او تا سال ۲۰۰۲ یکی از اعضای هیئت مدیره روزنامه بود. 

 

فاکس‌نیوز / ۲۹ سپتامبر / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

۵۸۲۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.