مرگ مرموز خانواده پزشک پاکستانی در انگلیس

حادثه > خارجی– گروه حوادث:
حمله آتشین به خانه یک پزشک پاکستانی در شهر هارلو انگلیس، همسر و چهار فرزند او را به کام مرگ برد.

پلیس که تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی عاملان آتش‌سوزی آغاز کرده، عقیده دارد که این حمله با انگیزه‌ای به‌جز انگیزه نژادپرستانه صورت گرفته است.ساعت دو بامداد دوشنبه، ساکنان یکی از محله‌های شهر هارلو در نزدیکی لندن صدای جیغ زنی را شنیدند که وحشتزده کمک می‌خواست. صدا از خانه زوج پزشکی به گوش می‌رسید که تابعیت پاکستانی داشتند و به‌تازگی این خانه را اجاره کرده و همراه پنج فرزندشان در آنجا زندگی می‌کردند.

یکی از همسایه‌ها وقتی از خانه‌اش بیرون دوید، مرد پزشک را دید که از طبقه دوم خانه‌اش به بیرون پرید و با عجله زنگ اعلام خطر آتش‌سوزی را به‌صدا درآورد. او همزمان چشمش به دود و شعله‌های آتشی افتاد که خانه پزشک پاکستانی را در بر گرفته بود. مرد پزشک بعد از اعلام خطر، به سرعت به سمت خانه شعله‌ور‌شده‌اش برگشت و سعی کرد در جدال با شعله‌های آتش، اعضای خانواده‌اش را که هنوز داخل خانه بودند نجات دهد. او به‌رغم اینکه آتش به لباس‌هایش سرایت کرده بود، دست از تلاش برنداشت و همچنان سعی داشت وارد خانه شود و همسر و فرزندانش را نجات دهد.

دقایقی بعد وقتی آتش‌نشانان در محل حاضر شدند، عملیات اطفای حریق را شروع کردند و لحظاتی بعد توانستند شعله‌های آتش را خاموش کنند. آنها به سرعت به کمک پزشک پاکستانی و اعضای خانواده‌اش شتافتند اما مرد جوان به‌شدت دچار سوختگی شده بود و همسر و فرزندانش بی‌حال روی زمین افتاده بودند. در همان بررسی‌های اولیه مشخص شد که همسر و سه فرزند پزشک جوان به‌علت سوختگی و خفگی جان باخته‌اند. با این حال پدر خانواده و دو فرزند دیگرش به بیمارستان انتقال یافتند اما چهارمین فرزند او هم بعد از دقایقی جدال با مرگ، روی تخت بیمارستان جان باخت.

درحالی‌که تعداد قربانیان آتش‌سوزی به عدد پنج رسیده بود، آتش‌نشانان از عمدی بودن آتش‌سوزی خبر دادند و تیمی از مأموران برای کشف راز این حادثه وارد عمل شد. آنها در بررسی‌های اولیه متوجه شدند که همزمان با آتش گرفتن خانه زوج پزشک، یک خودروی سواری نیز در آن حوالی آتش گرفته و بدون شک عاملان آتش‌سوزی خودروی سواری و خانه زوج پاکستانی یک گروه بوده‌اند.
رئیس پلیس شهر هارلو روز گذشته در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت:

چند ساعت قبل از حادثه، همسایه‌ها در نزدیکی خانه پزشک پاکستانی چهار مرد جوان را دیده‌اند که رفتار مرموزی داشته‌اند و احتمال دارد که آنها عامل این آتش‌سوزی باشند. وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ سرنخی درخصوص انگیزه این حمله آتشین وجود ندارد و پلیس فرضیه‌های مختلفی را مدنظر دارد؛ یکی از فرضیه‌ها این است که هدف اصلی حمله آتشین صاحب خودروی سواری بوده که همزمان با خانه زوج پاکستانی آتش گرفته و عاملان آتش‌سوزی به اشتباه این خانه را آتش زده‌اند. حتی این احتمال وجود دارد که عاملان این جنایت، قصد انتقام‌جویی از مستأجران قبلی خانه مورد نظر را داشته‌اند و از اینکه خانواده دیگری در آنجا مستقر شده‌اند، خبر نداشته‌اند.

با این حال وی احتمال جنایت با انگیزه نژادپرستی را رد کرد و گفت: این اتفاق در شهر هارلو اتفاقی نادر به شمار می‌رود و تحقیقات پلیس برای کشف راز آتش‌سوزی مرگبار ادامه دارد. در همین حال یکی از آشنایان خانواده پاکستانی نیز به خبرنگاران گفت: شکور و همسرش پنج فرزند سه تا ۱۲ساله داشتند و سه سال پیش از پاکستان به انگلیس مهاجرت کردند.

آنها مدتی در شهر وینچستر اقامت داشتند و به تازگی به هارلو مهاجرت کرده بودند. شکور و خانواده‌اش افرادی آرام و دوست‌داشتنی بودند و مطمئن هستم که آنها هیچ دشمنی نداشته‌اند؛ چراکه همیشه از زندگی‌شان راضی بودند و حتی همسایه‌ها و همکارانشان هم آنها را به‌عنوان افرادی آرام و خوش‌اخلاق می‌شناختند. شکور و همسرش هر دو پزشک بودند و ما از اینکه چنین حادثه‌ای برایشان رخ داده شوکه شده‌ایم و امیدواریم پلیس هر چه زودتر عاملان این جنایت را دستگیر کند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.