مرگ ورزشکار زن معروف بعد از پارالمپیک ۲۰۱۶ +عکس

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از جام نیوز: ‘ماریک فرفورت’ قهرمان ۳۷ ساله رقابت‌ با ویلچر در ماده T52 100m به گفته پزشک معتمدش و با توجه به دردهای شدید ناشی از بیماری دژنراتیو مفصلی فرصت زیادی برای حیات ندارد و ریو ۲۰۱۶ به احتمال زیاد آخرین میدان ورزشی جهانی می باشد که او تجربه خواهد کرد و در آن حضور خواهد داشت.

مرگ ورزشکار زن معروف بعد از پارالمپیک 2016 +عکس

فرفورت اما کوهی از امید می باشد و این روزها در هتل محل اقامت خود در دهکده پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ تحت تدابیر شدید پزشکی برای فتح یک مدال دیگر در زندگی خود تلاش می کند.

او قبل از روی آوردن به دوومیدانی، در رشته ورزش‌های سه گانه مخصوص معلولین شرکت داشته است و در ۲۰۱۲ لندن در ماده T52 200M به مدال نقره پارالمپیک رسید. وی مدال طلا در مسابقات را در بخش T52 100M نیز از آن خود کرده است.

در مسابقات قهرمانی جهان مخصوص ورزشکاران پارالمپیک در دوحه، او قهرمان جهان شد و رکورد دنیا و اروپا را جابه‌جا کرد. همچنین در سال ۲۰۲۲ جایزه مخصوص روزنامه نگاران فنلاندی را تصاحب کرد. تمام جوایز نقدی خود را به دو بیمارستان بزرگ مخصوص نگهداری کودکان مبتلا به سرطان و کودکان معلول بخشید و پس از درخواست جهانی در وب سایت خود، مبلغ ۴ میلیون یورو برای کمک به پروژه تغذیه مناسب کودکان آفریقایی جمع آوری کرد.

ریو آخرین قله‌ای است که زیر پای این زن فتح خواهد شد، او این روزها برای کاهش درد شدید بدن خود نیاز به آمپول‌های مسکنی دارد که در قوانین کمیته مبارزه با دوپینگ، مصرف آنها مصداق جرم است، بنابراین مشغول تحمل درد است تا مسابقه تمام شود.

او در سخنان تکان دهنده به خبرنگاران تلویزیون ملی بلژیک گفته است: همه طور خاصی به من نگاه می‌کنند، شما به یک کوه با ترحم نگاه می کنید؟ من یک کوه هستم، گفته شده که مرگ من نزدیک است (با خنده)، اما مرگ باشد برای بعد از ریو، فعلا وقتی برای مرگ ندارم و به مسابقه و کسب افتخار برای کشورم فکر می‌کنم.


باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.