مرگ و زندگی در شهرآورد امروز پایتخت در لیگ برتر

هفته ششم لیگ برتر فوتبال با طعم شهرآورد پایتخت، آخر هفته جاری برگزار می‌شود و ۷ بازی لیگ زیر سایه این یک دیدار گم می‌شوند.

لیگ برتر فوتبال ایران به هفته ششم رسید؛ جایی که مهم‌ترین دیدار نیم فصل نخست رقابت‌ها در ورزشگاه – حالا ۷۰ هزار و چند نفری – آزادی برگزار می‌شود. هفته ششم لیگ برتر امسال حساسیت و جذابیت خاصی دارد.

گویی دربی رفت فصل چهاردهم، این بار به شکلی دیگر تکرار می‌شود. در آن بازی پرسپولیس، استقلال را برد که صدرنشین بود و کمتر طرفدار سرخ‌ها حتی به کسب مساوی در آن بازی امید داشت. این بار، نوبت استقلالی‌هاست که در جنگ نابرابر جدولی، به مصاف حریف سنتی بروند.

قانون همیشگی شهرآوردهای پایتخت این است که تیم به ظاهر ضعیف‌تر در دربی نتیجه بهتری می‌گیرد. شاید دلیلش فشار روانی کمتری است که تیم ضعیف‌تر متحمل می‌شود. استقلال امسال بدترین شروع را داشته و با سه امتیاز در رده چهاردهم جدول است اما پرسپولیس ۱۱ امتیازی، در صدر جدول قرار دارد.

از روزی که پرسپولیس به طرز معجزه‌گونه‌ای، بازی باخته را از استقلال برد و ایمون زاید(Éamon Zayed) دومین هت تریک دربی‌ها را رقم زد، سرخ‌ها در دربی نباخته‌اند و بازی‌های حساس زیادی را با برد تمام کرده‌اند اما استقلال امسال با هدایت مربی‌ای به مصاف پرسپولیس می‌رود که بارها سابقه شکست دادن آن را داشته است.

علیرضا منصوریان با نفت تهران توانسته پرسپولیس را ببرد و یکی از مهم‌ترین دلایل ناکامی سرخ‌ها در کسب جام پانزدهم لیگ برتر، همان شکست ۲ بر صفر در هفته ۲۹ فصل قبل برابر نفت منصوریان بود. هرچند منصوریان فعلا با استقلال نتیجه مناسبی نگرفته و هواداران آبی به شدت نگران دربی هستند اما منصوریان نشان داده راه شکست دادن پرسپولیس را بلد است.

در سوی دیگر پرسپولیس با حفظ استخوان‌بندی تیم خوب فصل قبل، روند خوب نیم فصل دوم فصل پانزدهم را ادامه داده و امسال در پنج بازی فقط یک گل خورده و نباخته است. این در حالی است که رقیب سنتی قرمزها، در همان پنج بازی، شش گل دریافت کرده است. خط دفاع ضعیف استقلال نقطه امید پرسپولیس است که مهاجمان توانمندی دارد؛ هرچند سرخ‌پوشان در پنج بازی اول فصل فقط چهار گل زده‌اند.

شهرآورد پایتخت جمعه ۲۶ شهریور، ساعت ۱۷ آغاز می‌شود. هواداران استقلال امیدوارند، فوتبال روی خوشش را به آن‌ها نشان دهد و پرسپولیسی‌ها هم در باد پیروزی ۴ بر ۲ فصل قبل خوابیده‌اند و خواب خوش برتری دوباره بر رقیب را می‌بینند.

۱۰۵ دقیقه بعد از آغاز دربی، فولاد و پدیده در اهواز به دیدار هم  می‌روند. این بازی، تنها دیداری است که در روز برگزاری شهرآورد برگزار می‌شود. سایر دیدارهای هفته ششم لیگ برتر فوتبال پنجشنبه ۲۵ شهریور برگزار می‌شود که برنامه کامل بازی‌ها به این شرح است:

پنجشنبه ۲۵ شهریور

سیاه جامگان – صبا، ساعت ۱۸، ورزشگاه ثامن مشهد

سایپا – گسترش فولاد، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه دستگردی تهران

ذوب آهن – تراکتورسازی، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

پیکان – نفت تهران، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه شهر قدس

صنعت نفت آبادان – استقلال خوزستان، ساعت ۱۸:۴۵، ورزشگاه تختی آبادان

ماشین‌سازی – سپاهان، ساعت ۱۹

جمعه ۲۶ شهریور

استقلال- پرسپولیس، ساعت ۱۷، ورزشگاه آزادی

فولاد- پدیده، ساعت ۱۸:۴۵، ورزشگاه غدیر

گردآوری:گروه ورزش ممتاز نیوز
momtaznew.com/sport
منبع:isna.ir

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.