مرگ یک فلسطینی توسط سربازان اسرائیلی دو روز پس از آتش بس

۰۳م آذر ،

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقامات فلسطینی روز جمعه اعلام کردند که در اثر شلیک سربازان اسرائیلی در نزدیکی مرز غزه، یک فلسطینی کشته و ۹ نفر نیز مجروح شده اند.

این اولین گزارش دربارهٔ کشته شدن یک نفر از دو طرف درگیر، پس از برقراری آتش بس میان اسرائیل و حماس است.

وزیر دفاع اسرائیل اعلام کرده که این تنها شلیک برای اخطار به گروهی از فلسطینی ها بوده که به حصارهای مرزی نزدیک شده بودند.

همزمان گروهی از کارگران، عملیات بازسازی تونل هایی را که در نزدیکی مرز رفح قرار دارد، آغاز کرده اند. این تونل ها که گفته می گردد محل اصلی قاچاق اسلحه به شمار می روند، طی جنگ هشت روزه اسرائیل و حماس به شدت تخریب شده اند.

یکی از کارگران می گوید:” درتلاش برای تعمیر و بازسازی این تونل ها هستیم چراکه به آنها برای کار نیاز داریم. این اقدام هزینه بسیاری دربرخواهد داشت اما کار دیگری نمی توانیم انجام دهیم. به عنوان مثال بازسازی تنها یک تونل بیش از ۳۰ هزار دلار هزینه خواهد برد.”

رادیو دولتی اسرائیل نیز در گزارشی اعلام کرد که تعدادی فلسطینی، که یکی از آنان شهروند اسرائیل است در ارتباط با انفجار روز چهارشنبه در یک اتوبوس شهری در تل آویو بازداشت شده اند.

این اشخاص، که اکثرا در یک روستای واقع در نزدیکی شهر رام الله، واقع در کرانه باختری سکونت داشته اند، ساعاتی پس از انفجار بازداشت و بازجویی از آنها آغاز شده است.


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.