مرگ ۲ هزار نفر در سواحل شمالی کشور

مرگ و میر بر اثر غرق شدن در کشور طی سالهای اخیر رو به افزایش است به طوریکه آمارهای پزشکی قانونی نشان می دهد در ۵ سال گذشته بیش از ۲ هزار شهروند در سواحل شمالی جان خود را از دست داده اند.

به گزارش بی باک به نقل از مهر، آمارهای سال جاری نشان می دهد قربانیان دریا و رودخانه ها افزایش ۹ درصدی داشت یعنی در سه ماهه سال جاری ۳۰۲ شهروند (فروردین ۸۷ نفر، اردیبهشت ۷۸ و خرداد ۱۳۷ نفر) جان خود را از دست داده اند. هر چند آمار پزشکی قانونی تفکیک شده نیست و مرگ یک نفر در حوض آب خانه اش هم در آمار دریا محاسبه می شود ولی بر اساس آمار فدراسیون نجات غریق تنها در استانهای گیلان و مازندران و گلستان در سال گذشته ۲۵۰ کشته داشته ایم.

آمار مرگ و میر بر اثر غرق شدگی در ۵ سال گذشته

سازمان امداد و نجات: امسال غرق شدگی را تا ۵۰ درصد کاهش می دهیم

هر چند که سال ۸۲ با یکهزار و ۵۱۵ مورد بیشترین آمار غرق شدگی را از آن خود کرده است ولی مرگ سالانه یک هزار و ۲۴۰ شهروند در آبهای کشور نوعی هشدار برای مسئولان ستاد دریا اعم از استانداریهای مربوطه، فدراسیون نجات غریق، وزارت کشور و هلال احمر است.

این در حالی است که محمود مظفر رئیس سازمان امداد و نجات کشور در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: در تابستان سال جاری ۹۹۲ پست ساحلی در سواحل کشور با ۵۷۶۵ امدادگر و نجات گر ایجاد شده است تا مانع از رخداد حوادث دریایی شویم. تلاش می کنیم با اجرای طرح ملی کاهش غریق در سواحل گیلان، مازندران و گلستان غرق شدگی را تا ۵۰ درصد کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سالانه در جهان بیش از ۱۱ میلیون نفر جان خود را در دریاها و رودخانه ها از دست می دهند که سهم ایران سالانه ۱۲۵۰ قربانی است. در این میان مسئولان فدراسیون نجات غریق مدعیند با حداقل امکانات و تجهیزات در مدت هشت سال توانسته اند جان ۵۴ هزار شهروند را در سه دریای مازندران، گیلان و گلستان نجات دهند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.