مرگ ۲۵۸ تن در زلزله آذربایجان؛ آمار نهایی نیست

محیط زیست > فجایع
مدیرکل سازمان پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آمار فوت‌شدگان زلزله اخیر، ۲۵۸ تن بود گفت: با توجه به دفن تعدادی از درگذشتگان بدون طی مراحل قانونی، با مراکز امدادی، درمانی و فرمانداری‌ها مکاتباتی صورت گرفت تا پس از بررسی و جمع‌آوری تمامی موارد ارائه شده آمار نهایی فوت‌شدگان تهیه و اطلاع‌رسانی شود.

به گزارش ایسنا، دکتر بهرام صمدی‌راد با انتشار جزئیات بیشتری از متوفیات زلزله آذربایجان، آمار نهایی فوت‌شدگان زلزله اخیر این استان را ۲۵۸ تن اعلام کرد و افزود: از کل فوت‌شدگان زلزله اخیر ۱۷۱ زن (۶۶٫۳ درصد) و ۸۷ تن مرد (۳۳٫۷ درصد ) بودند.

 وی با اشاره به محدوده سنی فوت‌شدگان زلزله تصریح‌کرد: ۵۲ تن از فوت‌شدگان زیر ۱۰ سال، ۱۷ تن ۱۰ تا ۱۹ سال، ۵۴ تن ۲۰ تا ۳۹ سال، ۳۸ تن ۴۰ تا ۵۹ سال، ۵۸ تن ۶۰ تا ۷۹ سال و ۲۴ تن ۸۰ سال به بالا سن داشتند، این در حالی است که سن ۱۵ تن از این فوت‌شدگان نامعلوم گزارش شده‌ است، از محدوده سنی متوفیات زلزله می‌توان به این نتیجه رسید که سن ۸۲ قربانی بالای ۶۰ سال و پس از آن ۵۲ تن زیر ۱۰ سال بودند.

 صمدی‌راد افزود: با توجه به گستردگی منطقه درگیر و تخریب در ۳۰۰ روستا واقع در مناطق زلزله‌زده، پزشکی قانونی استان ضمن ارائه خدمت به مراجعان عادی در مرکز تمامی امکانات خود را برای تسریع در امر خدمت‌رسانی به هموطنان به کار گرفت و علی‌رغم محدودیت پزشک، با اعزام تیم‌های تخصصی به مناطق زلزله‌زده در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به طی فرایندهای قانونی مربوط به درگذشتگان حادثه اقدام کرد.

 وی افزود: با توجه به دفن تعدادی از درگذشتگان بدون طی مراحل قانونی با مراکز امدادی، درمانی و فرمانداری‌ها مکاتباتی صورت گرفت تا پس از بررسی و جمع‌آوری تمامی موارد ارائه شده آمار نهایی فوت‌شدگان تهیه و اطلاع‌رسانی شود.

مدیرکل سازمان پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی افزود: تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی متشکل از ۱۶ پزشک و نیروهای پشتیبان کار رسیدگی به اجساد به جای مانده از زلزله را انجام می‌دادند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.