مرگ ۷۹۹ نفر بر اثر غرق شدگی در نیمه امسال

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : در نیمه اول امسال۷۹۹ نفر بر اثر غرق‌شدگی در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوتی‌های ناشی از غرق شدگی ۸۰۳ نفر بود نیم درصد کمتر شده است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ از کل متوفیات ناشی از غرق‌شدگی در شش ماهه اول امسال ۶۷۳ نفر مرد و ۱۲۶ نفر دیگر زن بودند.

بر اساس این گزارش در این مدت استانهای مازندران با ۲۱۹ فوتی، خوزستان با ۱۰۹ فوتی و گیلان با ۷۹ فوتی بیشترین آمار تلفات ناشی از غرق شدگی را داشته اند. آمار تلفات غرق‌شدگی در این سه استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۴٫۱ درصد و ۶٫۹ درصد افزایش و ۱۰٫۲ درصد کاهش داشته است.

همچنین از ۷۷۹ نفر که در نیمه اول امسال بر اثر غرق شدگی فوت کرده اند، ۲۸۳ نفر در دریا (۲۶۹ نفر خارج طرح و ۱۴ نفر در محدوده مجاز شنا)، ۸۲ نفر در دریاچه مصنوعی و سد، ۶۹ نفر در استخر، ۶۳ نفر در کانال ها، ۲۱نفر در دریاچه طبیعی، ۱۷ نفر در چاه و ۲۶۴ نفر در سایر مکان ها که عمدتاً رودخانه بوده است، غرق شده اند.

مطابق آمارهای موجود در شهریور امسال نیز ۱۸۷ نفر در کشور بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴٫۵ درصد بیشتر شده است. ضمن آنکه در شهریور امسال از کل فوتی‌های غرق شدگی ۱۱۳ مورد تنها در سه استان مازندران(۷۲)، گیلان(۲۳) و خوزستان(۱۸) جان باخته اند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.