مزاحمت جنسی و ۵ باور نادرست

برترین مجله اینترنتی ایران

سپیده دانایی: ماریو آرِناسو آرز، روانشناس و استاد دانشگاه سانتیاگوی اسپانیا در سال ۲۰۰۶ به همراه همکارانش در تحقیقی به بررسی باورهای نادرست درباره مزاحمت جنسی پرداخت. او در تحقیق خود به ۵ باور نادرست زیر اشاره کرده است و معتقد است که این باورها در اغلب فرهنگ ها رایج است.

۱) مزاحمت جنسی نادر است

واقعیت: در تحقیقات مختلف در سراسر جهان نشان داده شده که ۴۰ تا ۶۰ درصد از زنان شاغل و دانشجو با این پدیده مواجه شده اند.

۲) در شدت پیامدهای مزاحمت جنسی اغراق شده است.

واقعیت: مزاحمت جنسی نقشی پرقدرت در استفاده از جنسیت برای تحقیر شخص دیگر دارد. تحقیقات نشان داده است زنانی که کارشان را برای اجتناب از تجربه مزاحمت جنسی ترک می کنند مشکلات شدید روانی و سلامتی خواهند داشت.

۳) بسیاری از زنانی که مزاحمت جنسی را گزارش می کنند دروغ می گویند تا بتوانند از سرپرست یا استاد یا درمانگرشان که از آنها عصبانی هستند، انتقام بگیرند.

تحقیقات روانشناسان نشان داده است که کمتر از یک درصد از گزارش های مزاحمت جنسی در جهان اشتباه است.

۴) تنها دلیلی که زنان مورد مزاحمت جنسی قرار می گیرند این است که پوشش یا رفتارشان مناسب نیست.

اگرچه پوشش یا رفتار نامناسب و تحریک کننده می تواند احتمال مزاحمت جنسی را افزایش دهد اما مزاحمت جنسی تنها به دلیل پوشش یا رفتار زنان اتفاق نمی افتد. تحقیقات روانشناسان نشان می دهد که زنان قربانی مزاحمت جنسی در پوشش، رفتار و سن، طیف های مختلف و گاه متضادی را دربر می گیرند. تنها مورد مشترک این است که ۹۹ درصد آنها زن هستند.

۵) اگر شما مزاحمت جنسی را نادیده بگیرید، خود به خود برطرف می شود.

تحقیقات نشان می دهد که نادیده گرفتن، رفتار بیهوده ای است. مزاحمان معمولا کارشان را متوقف نمی کنند. نادیده گرفتن چنین رفتارهایی از سوی مزاحمان به عنوان موافقت یا تشویق دیده می شود.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.