مزارع پرورش ماهی رود ارس تعطیل شدند

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

10-678.jpg

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم‌آبی از تعطیلی مزارع پرورش ماهی حاشیه‌ی رود ارس توسط مرزبانی و اداره آبیاری این منطقه iبه سبب قرار‌گرفتن در حریم بستر رودخانه خبر داد و گفت: در حالیکه مجوزهای لازم برای ساخت واحدهای تازه صادر شده از ادامه ساخت و ساز مزارع تازه جلوگیری شده است.

حسن آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در حال حاضر پنج مزرعه پرورش ماهی در حاشیه رود ارس با اشتغال‌زایی حدود ۳۰ نفری از ۲۰ سال قبل تاکنون مشغول iبه فعالیت می باشند. همچنین با مجوز و عقد تفاهم‌نامه که از چندین سال قبل تاکنون انجام شده در حال احداث ۱۵۰ مزرعه تازه با اشتغالزایی حدود ۸۰۰ نفری در این منطقه بودیم که از فعالیت در این منطقه جلوگیری شده است.

وی افزود: مرزبانی و اداره آبیاری این منطقه در حالی از ادامه فعالیت در این منطقه جلوگیری کرده و فعالیت مزارع قدیمی رود ارس را iبه حالت تعلیق درآورده است که مزارع فعال و در حال احداث، همهی مجوز‌های لازم را کسب کرده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم‌آبی تصریح کرد: از سوی دیگر نیز اداره آبیاری این منطقه اعلام کرده که می‌توان با واگذاری زمین‌ها iبه این اداره و اجاره مجدد آن در آنجا iبه پرورش ماهی پرداخت اگر پرورش ماهی در حریم بستر رودخانه ممنوع است چرا می‌توان با اجاره آن در آنجا iبه ادامه‌ی فعالیت پرداخت؟ و اگر ممنوعیتی در کار نیست پس سبب این اقدامات چیست؟

آقازاده با اشاره iبه این‌که سرمایه‌گذاران لبنانی و کویتی هم در این طرح مشارکت داشته‌اند خاطر نشان کرد: براساس مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته iبهترین و حاصل‌خیز‌ترین زمین‌ها در کنار رود ارس قرار داشته و آب این رودخانه یکی از غنی‌ترین منابع آبی و ایده‌آل برای پرورش ماهی است که هم‌اکنون iبه iبهانه احتمال وقوع سیل از فعالیت در این منطقه منع شده‌ایم.

وی گفت: iبه جای تعطیلی و توقف فعالیت مزارع پرورش ماهی در این منطقه می‌توان سیل‌بند‌هایی جلوی این مزارع ایجاد کرد تا از خطر وقوع سیل احتمالی مصون ماند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.