مزدا معماری “اسکای اکتیو” را با فیات به اشتراک می‌گذارد

به نظر میرسد مزدا برای نشان دادن بر تعهد ژاپنی خود هیچ گونه محدودیتی برای به اشتراک گذاری فن آوری انحصاری خود قائل نیست.

پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی:به نظر میرسد مزدا برای نشان دادن بر تعهد ژاپنی خود هیچ گونه محدودیتی برای به اشتراک گذاری فن  آوری انحصاری خود قائل نیست.

در ماه می‌بود که فیات و مزدا اعلام کردند که این دو خودروساز برای ایجاد مدل جدید آلفا رومئو فن آوریهای خود را به اشتراک میگذارند و حالا خودروساز ژاپنی اعلام کرده است که برای به اشتراک گذاری خود با فیات هیچ گونه محدودیتی قائل نبوده و حتی حاضر است تا معماری انحصاری اسکای اکتیو خود را نیز با این خودروساز ایتالیایی به اشتراک بگذارد.

گفتنی است که بر اساس توافق اولیه هر یک از این دو شرکت قادر به کنترل طرح‌های خودرو خود بوده و در ضمن دستگاه انتقال قدرت نیز انحصاری بود و هر دو خودروساز در حال بررسی گزینه‌هایی بودند که میتواند هزینه‌ها را کاهش دهد  و این نکته ای است که سرجیو مارکونه مدیرعامل فیات کرایسلر بر آن نیز تاکید میکند.

خوب بر اساس این صحبتها می‌توان انتظار داشت معماری اسکای اکتیو که در بهبود بهره وری سوخت و کاهش تولید گازهای گلخانه ای از طرف مزدا توسعه یافته است در آلفارومئو نیز بکار گرفته شود.

از این طرف نیز مزدا به دنبال یک اهرم در بازارهایی است که سایر خودروسازان ژاپنی در آن حضور پررنگ تری دارند که از آن جمله میتوان به آمریکای جنوبی،هند و آفریقا اشاره کرد که فیات در آن بازارها حضوری قدرتمند دارد.

Share


خودروسازی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.