مزدا ۳ تازه به طور رسمی معرفی شد

۰۵ تیرماه ۱۳،

مزدا ۳ تازه به طور رسمی معرفی شد

Bookmark and Share

ده سال بعد از ساخت اولین سری از مدل مزدا ۳، کارخانه ژاپنی در مراسمی که به طور زنده در اینترنت پخش می‌شد نسل تازه این خودرو را رونمایی کرد. مزدا تازهترین مدل خود را دو ماه دیگر در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به نمایش در خواهد آمد و فروش آن تا پایان سال جاری میلادی آغاز می‌شود. 

مزدا ۳ همزمان در شهرهای لندن، استانبول، سن پترزبورگ، نیویورک و ملبورن رونمایی شد. بعد از مدل‌های سی‌اکس۵ و مزدا۶، این سومین خودرویی است که براساس فلسفه طراحی «کودو» {+} و با تکنولوژی «اسکای اکتیو» ساخته می‌شود. 

اسکای اکتیو تکنولوژی تازه مزدا است که با آن خودروها کم مصرف‌تر و با آلایندگی کمتر ساخته می‌شود. وزن بدنه، شاسی موتور و جعبه دنده با استفاده از این تکنولوژی سبک‌تر است. برای کاهش مصرف سوخت موتور ماشین هنگام توقف به طور خودکار از کار می‌افتد و نیروی تولید شده هنگام ترمز ذخیره شده و دوباره در خودرو به کار گرفته می‌شود. 

مزدا ۳ تازه به طور رسمی معرفی شد

مزدا ۳ در کلاس C خودروها عرضه می‌شود که فولکس‌واگن گلف در آن سال‌ها است سردمداری می‌کند. این کلاس در اروپا بسیار محبوب است و سالانه سه میلیون دستگاه فروش دارد. کارخانه ژاپنی این بار با تکیه بیشتر بر ظاهر اسپرت و ارائه تکنولوژی‌های روز امیدوار است بتواند خود را در این کلاس بالاتر بکشد. 

از سال ۲۰۰۳ که اولین مدل مزدا ۳ به بازار عرضه شد، کارخانه ژاپنی سه میلیون و پانصد هزار دستگاه از آن را در سراسر جهان فروخته است. مزدا ۳ یک سوم فروش کل مزدا را شامل می‌شود و این مدل پرفروشترین خودروی این کارخانه است. 

طول نسل تازه مزدا سه ۴۴۶۵ میلی‌متر، عرضش ۱۷۹۵ میلی‌متر و ارتفاعش ۱۴۵۰ میلی‌متر است. با این ابعاد طول خودرو تقریباً هم اندازه نسل قبلی است اما از آن چهار سانتی‌متر پهن‌تر و دو سانتی‌متر بلند‌تر است. فاصله دو محور خودرو هم ۲۷۰۰ میلی‌متر است که شش سانتی‌متر بیشتر از نسل قبل است و در نتیجه جای بیشتری برای سرنشینان فراهم می‌کند. 

مزدا ۳ تازه به طور رسمی معرفی شد

گنجایش صندوق ماشین هم کمی بیشتر شده و از ۳۴۰ لیتر به ۳۵۰ لیتر افزایش یافته است. 

اطلاعات فنی بسیاری از مزدا ۳ منتشر نشده است. مزدا تنها اعلام کرده نسل تازه مزدا ۳ در ابتدا با سه موتور اسکای‌اکتیو و یک موتور دیزل به بازار عرضه خواهد شد. موتور ۱.۵ لیتری کاملاً تازهی برای این خودرو در نظر گرفته شده که شتاب صفر تا صد کیلومتر آن ۱۰.۸ ثانیه است و حداکثر سرعتش ۱۸۰ کیلومتر در ساعت.حجم دو موتور بنزینی دیگر ۲ و ۲.۵ لیتر است و یک موتور ۲.۲ لیتری دیزل هم با این خودرو عرضه خواهد شد. 

مزدا در بازار ژاپن یک مدل سدان این خودرو را با قوای محرکه هیبرید به بازار عرضه می‌کند. 

برچسب ها : نمایشگاه فرانفکورت ۲۰۲۴ | مزدا | مزدا ۳ | اسکای اکتیو | کودو | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۶/۲۷
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.