مزیت رقابتی تندر سایپا چیست؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 مزیت رقابتی تندر سایپا چیست؟

مزیت رقابتی تندر سایپا چیست؟

ممتازنیوز: تندر۹۰ ازجمله خودروهایی است که به واسطه تعامل دو خودروساز بزرگ داخلی یعنی سایپا و ایران خودرو و نماینده ایرانی شرکت رنو (رنوپارس) از کیفیت مطلوبی برخوردار است و به همین دلیل با افزایش تقاضا در بازار مواجه شده است.

به گزارش ممتازنیوز، افزایش تقاضا در بازار برای خودرویی خاص، موجب خواهد شد که تولید کنندگان برای افزایش فروش خود به مزیت‌های رقابتی خود توجه بیشتری معطوف نمایند. با این وجود، تندر ۹۰ تولیدی در شرکت پارس خودرو (از شرکت‌های زیر مجموعه گروه خودروسازی سایپا) و ایران خودرو، از لحاظ کیفی تفاوت چندانی با هم ندارند چراکه این خودرو در تمام مراحل با نظارت رنوپارس تولید می‌شود.
اما بر اساس گزارش‌های به دست آمده از بازار خودرو، تندر۹۰ پارس خودرو با تفاوت قیمتی بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان بالاتر از همتای ایران خودرویی خود به فروش می‌رسد و فروشندگان خودرو بر تقاضا و فروش بیشتر محصول تولیدی پارس خودرو اذعان دارند. اما مساله مهمی که نباید تاثیر آن را در استقبال گسترده از تندر ۹۰ پارس خودرو فراموش کرد، همان مزیت‌های رقابتی است که با وجود تولید در شرایط یکسان موجب می‌شود خریدار خودرو با خیالی آسوده از آن استفاده نماید. در واقع در نگاه خریداران تندر ۹۰، خدمات پس از فروش سهم قابل توجهی در تصمیم نهایی آنها دارد.
محمد اصلانی، که به گفته خودش ۱۲ سال است که در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت می‌کند، درباره دلیل اختلاف قیمت تندر ۹۰ پارس خودرو سایپا و ایران خودرو می‌گوید: افرادی که خواهان تندر ۹۰ هستند کیفیت این خودرو را یکی از دلایل انتخاب خود می‌دانند و انتظار دارند متناسب با پولی که پرداخت می‌کنند خدمات بگیرند. به همین دلیل محصول پارس خودرو طرفدار بیشتری دارد و طبیعتا با توجه به افزایش تقاضا، قیمت آن هم بالاتر است.
فرهاد پورجوادی، مالک نمایشگاه سورتمه نیز با تایید نظر همکارش، می‌گوید: مردم با علم به اینکه این خودرو با نظارت رنو در ایران تولید می‌شود، توقع دارند خدمات مناسب با کیفیت خودرو به آنها ارائه شود. بر اساس آنچه که از مردم می‌شنویم، سایپا خدمات بهتری به این خودرو ارائه می‌دهد ضمن اینکه مشتری انتظار دارد در تمام فرآیند پذیرش تا ترخیص خودرو با احترام با او رفتار شود که به نظر می‌رسد این مهم در نمایندگی‌های سایپا بیشتر به چشم می‌خورد.
رضا غبیشاوی هم که یکی دیگر از فعالان خرید و فروش خودرو است در پاسخ به این پرسش که اختلاف قیمت تندر ۹۰ پارس خودرو سایپا و ایران خودرو ناشی از چیست؟ می‌گوید: به هر حال ما به عنوان افرادی که از این طریق امرار معاش می‌کنیم هر روز اخبار مربوط به خودرو و خودروسازان را پیگیری می‌کنیم.
اخیرا گزارشی درباره کیفیت خودروهای داخلی منتشر شد که تندر ۹۰ پارس خودرو بالاتر از همتای ایران خودرویی خود قرار گرفته بود که این نشان دهنده برتری کیفی این خودرو است. علاوه بر این خدماتی که در نمایندگی‌های سایپا به تندر ۹۰ پارس خودرو ارائه می‌شود ارزش آن را در بازار بالا برده و از آنجا که مردم هم دنبال دریافت خدمات خوب و با کیفیت هستند، شاهد تفاوت قیمت بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیونی تندر پارس خودرو نسبت به ایران خودرو هستیم.
شنیدن دلایل یکی از افرادی که برای ثبت نام تندر ۹۰ در یکی از نمایندگی‌های سایپا حضور یافته بود نیز خالی از لطف نیست. عباس لقمان‌زاده، کارمند یک شرکت خصوصی، در حالی که فرم ثبت نام را تکمیل می‌کرد درباره دلیل انتخاب تندر ۹۰ پارس خودرو می‌گوید: برای من که می‌خواهم از امکانات با کیفیت متناسب با درآمد خود برخوردار باشم، تندر خودروی خوبی است.
قبل از اقدام به خرید، با افراد زیادی درباره این خودرو و خدمات پس از فروش آن مشورت کردم و در اینترنت نیز مطالب گوناگونی درباره کیفیت خدمات پس از فروش این خودرو پیدا کردم چون مشتریان تجربیات خود را به اشتراک گذاشته بودند. با اطمینان به مشورت‌هایی که گرفتم، تندر ۹۰ پارس خودرو را انتخاب کردم تا هم از خودرو لذت ببرم و هم از خدمات پس از فروش آن.
به هر حال به واسطه تبلیغات خریداران و توصیه دارندگان خودرو، می‌توان مبلغان اصلی تندر ۹۰ را خریداران نامید. چراکه شاهد آن هستیم که دو سازنده آن تمام تلاش خود را در تبلیغات این محصولات به کار گرفته‌اند اما در نهایت، کیفیت خدمات پس از فروش نقش تاثیرگذاری در در استقبال یا عدم استقبال از سوی مشتریان بازی می‌کند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.