مزیت های پارس جنوبی برای فعالیت صاحبان صنایع آمریکای لاتین چشمگیراست

به گزارش ایرنا، مسعود نصوری ، دوشنبه در نشست با سفرای هفت کشور آمریکای لاتین در مرکز همایش های خلیج فارس عسلویه، بیان داشت: میدان گازی پارس جنوبی به عنوان بزرگترین میدان گازی جهان،هشت درصدذخایرگازی شناخته شده دنیارا در خود جای داده است و همین برجستگی براهمیت راهبردی منطقه ویژه پارس و ظرفیت ها و قابلیت های سرمایه گذاری در این حوزه عملیاتی افزوده است.

وی اضافه کرد: پارس جنوبی، پایتخت انرژی کشور و نماد اقتدار و تخصص داخلی جمهوری اسلامی ایران است و فعالیت و سرمایه گذاری در این منطقه برای بسیاری از شرکت های فعال کشورهای در حال توسعه به ویژه کشورهای آمریکای لاتین، سودآور و حائز اهمیت است.

نصوری، مجاورت با آب های آزاد، مجتمع بندری پارس، دسترسی آسان به گاز به عنوان خوراک اولیه صنایع انرژی بر، تاسیسات آب، برق و مخابرات و وجود فرودگاه بین المللی خلیج فارس را از جمله زیرساخت های مناسب برای سرمایه گذاری شرکت های آمریکای لاتین و توجیه پذیر بودن این مهم خواند.

وی گفت: امیدواریم با توسعه روابط فی مابین، مشارکت کشورهای آمریکای لاتین در حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی با جمهوری اسلامی ایران بیشتر شود و ما شاهد حضور و سرمایه گذاری شرکت های معتبر نفتی این کشورها در منطقه ویژه پارس باشیم.

سفرای هفت کشور آمریکای لاتین به سرپرستی مدیرکل آمریکای لاتین وزارت امور خارجه روز دوشنبه با سفر به عسلویه از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دیدن کردند.

سفیران کشورهای کوبا، نیکاراگوئه، برزیل، بولیوی، ونزوئلا و مکزیک و کاردار کشور اکوادور با حضور منطقه ویژه پارس با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه گذاری در این منطقه آشنا شدند.

بازدید از برخی فازهای بهره برداری شده و دردست ساخت پارس چنوبی، مجتمع های پتروشیمی وآشنایی با زیرساخت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه پارس، از دیگر برنامه های سفر یک روزه سفرای کشورهای آمریکای لاتین به عسلویه است. ک/۲

۵۳۹ /۶۷۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۹۰۴۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.