مسئله‌ای غیر از دانش برای طرح در دنیای امروز وجود ندارد/عدم افزایش بودجه دانشگاه‌ها با توجه به نرخ تورم

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه به غیر از دانش مسئله دیگری برای مطرح شدن در دنیای امروز وجود ندارد، گفت: در دنیای امروز نفت، وسعت زمین، منابع بسیار، وسعت خاک، منطقه ژئوپولتیک و جمعیت به تنهایی سبب عزت ملی و اقتدار نیست و همانطور که رهبر معظم فرمودند باید با علم سبب اقتدار کشور شویم.

“رضا روستاآزاد” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با تاکید براینکه بودجه دانشگاه‌ها با توجه به نرخ تورم افزایش نیافته است، اظهار داشت: نرخ تورم بیش از نرخ افزایش بودجه دانشگاه‌ها است.
 
وی با بیان اینکه طبیعتا بودجه سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ در ابلاغ اعتبار افزایش پیدا می‌کند، افزود: نسبت نرخ تورم که حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد بوده و همچنین نرخ افزایش بودجه دانشگاه کمتر از ۳۵ درصد است، بنابراین زمانی که نرخ تورم بیش از نرخ بودجه باشد عملا می‌توان گفت بودجه‌ها افزایش نیافته است.  
 
رئیس دانشگاه صنعتی شریف با تاکید براینکه ابلاغ اعتبار با تخصیص اعتبار کاملا موضوعات متفاوتی می باشند، تصریح کرد: در طی سال‌های قبل ابلاغ اعتبار صورت گرفته است، اما تخصیص اعتبار محقق نشده است.  
 
روستاآزاد ادامه داد: باید ببینیم تخصیص اعتبار به چه نحوی صورت می‌گیرد و واقعا همه بودجه‌ای که برای دانشگاه‌ها ابلاغ اعتبار می‌شود به دانشگاه‌ها تخصیص پیدا می‌کند یا خیر.  
 
وی با تاکید بر اینکه به غیر از دانش مسئله دیگری برای مطرح شدن در دنیای امروز وجود ندارد، ابراز داشت: در دنیای امروز نفت، وسعت زمین، منابع بسیار، وسعت خاک، منطقه ژئوپولتیک و جمعیت به تنهایی سبب عزت ملی و اقتدار نیست و همانطور که رهبر معظم فرمودند باید با علم سبب اقتدار کشور شویم.
 
رئیس دانشگاه صنعتی شریف با تاکید براینکه علم و فناوری از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطر نشان کرد: در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش، وزیر علوم، معاون پژوهشی وزیر علوم و معاون اول ریاست جمهوری هر سه تاکید داشتند که به غیر از راه علم و فناوری از راه دیگری نمی‌توانیم به عزت و اقتدار ملی دست یابیم. 
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.