مسئله هسته‌ای ایران با مذاکره قابل حل است/ وحدت اسلامی و دفاع از حق یک اصل است

اردیبهشت ۱۴۰۳

رؤسای مجالس ایران و عمان در مسقط بر توسعه همکاری های اقتصادی همسطح با مناسبات سیاسی میان دو کشور تاکید کردند.

به گزارش حوزه پارلمانی ممتاز نیوز، به نقل از خبرگزاری خانه ملت، “علی لاریجانی” در دیدار با “خالد بن هلال‌المعولی” که در مجلس شورای سلطنتی عمان صورت گرفت، اظهار داشت: معتقدیم ایران و عمان نقش ثبات در منطقه را دارند و نگاه دو کشور به مسائل منطقه به هم نزدیک است.

وی افزود: حمایت شما از فناوری صلح آمیز هسته‌ای ایران قابل تقدیر است.

نمایند قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شما می‌دانید که ما در مسائل هسته‌ای به دنبال دانش صلح آمیز هستیم و این غوغایی که بعضی کشورها دنبال می‌کنند به سبب آن است که آنها به دنبال اغراض دیگری می باشند.
 
لاریجانی تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فتوا دادند،  بمب هسته‌ای حرام است و این نشان می‌دهد که ما به دنبال بمب هسته‌ای نیستیم و شما می‌دانید که فتوای دینی مهم‌تر از قانون است، چراکه قانون ممکن است عوض شود ولی فتوا عوض نمی‌شود.
 
رئیس مجلس تاکید کرد: زیر بار زور نمی‌رویم و معتقدیم مسئله هسته‌ای با مذاکره قابل حل است اما بعضی قدرت‌ها به دنبال به راه انداختن هیاهوی سیاسی می باشند.

وی افزود: در مذاکرات، قدم اول را برداشتیم و امیدواریم با مذاکره این مسیر را دنبال کنیم، مبنای ما دانش صلح آمیز هسته ای است، اما بعضی کشورهای غربی می‌خواهند در منطقه ایجاد نگرانی کنند.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با کشورهای منطقه حس رقابت نداریم و همه کشورهای منطقه دوست و همسایه ما می باشند، اگرچه بعضی از کشورها در دوران جنگ هشت ساله به ما جفا کردند اما نگاه ما راهبردی است.
 
وی ادامه داد: وحدت اسلامی و دفاع از حق یک اصل است و ما معتقدیم اگر رژیم صهیونیستی قوی شود کشورهای منطقه را آرام نمی‌گذارد.
 
رئیس مجلس با اشاره به مسائل سوریه، اظهار داشت: در این مورد به انتخابات و رای مردم اعتقاد داریم و کشورهایی که فکر می‌کنند، با راه نظامی مشکل سوریه حل می‌شود، دچار اشتباه بزرگی می باشند.

المعولی نیز در این دیدار گفت: روابط دو کشور دارای ثبات و پایداری است و روابط اقتصادی باید همسطح روابط سیاسی شود.

رئیس مجلس سلطنتی عمان در پایان موفقیت ایران را در نشست ژنو تبریک گفت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.