مسئولان‌اجرایی توانایی حل مشکلات کشور را ندارند، استعفا دهند

چکیده: عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، تاثیر تحریم‌ها بر اختلالات ارزی ایران را بسیار ناچیز خواند و گفت: عرف سیاسی حکم می‌کند تا در چنین‌شرایطی مدیران بی‌تدبیر استعفا دهند.

 به گزارش ارانیکو به نقل از خبرگزاری خانه ملت سید باقر حسینی  با یادآوری اظهارات مقامات کاخ سفید مبنی بر تاثیرگذاری تحریم‌ها در صعود نرخ ارز در بازار ایران، گفت: روشن است که این مشکلات تحت تاثیر تحریم‌ها نیست و از سومدیریت، بی‌تدبیری و عدم مدیریت و نظارت بر بازار نشات می‌گیرد.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی، تاثیر تحریم‌ها بر اختلالات ارزی ایران را خلاف صحبت‌های سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا بسیار ناچیز خواند و افزود: عملکرد ضعیف مدیران اقتصادی دولت تاثیر سویی بر بازار کشور داشته است.

دولت مشکلات کشور را جدی نمی‌گیرد

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی مدیران اجرایی کشور باید پاسخگو باشند، تصریح کرد: مدتی قبل رئیس جمهور دلار سه هزار تومانی را شایعه‌ای ضد دولت خوانده بود و با حضور وزیر اقتصاد در مجلس قرار بود تا ارز مورد نیاز بازار از طریق دولت و بانک مرکزی تامین شود اما با صعود قیمت دلار به بالای سه هزار تومان مشخص شد دولت مشکلات کشور را جدی نمی‌گیرد.

نمایندگان مجلس در قبال نابسامانی‌های بازار به وظایف قانونی خود عمل می‌کنند

حسینی وضعیت نابسامان اقتصاد کشور را نتیجه ضعف دولت در به کارگیری تدابیر لازم خواند و تاکید کرد: مجلس به شدت پیگیر مشکلات و نابسامانی‌های کنونی و ریشه‌یابی آن است و اگر دولت هم در این زمینه پاسخگو نباشد نمایندگان مجلس به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه مدیران اقتصادی دولت تنها به فکر فرار از زیر بار مسئولیت هستند، افزود: عرف سیاسی حکم می‌کند تا در چنین‌شرایطی مدیران بی‌تدبیر استعفا دهند اما مسئولان اقتصادی کشور تنها به دنبال واگذاری تقصیرات بر دوش فرد دیگری هستند در حالی که باید این شهامت را داشته باشند که اگر بر اساس اعتقادات توانایی اجرای مسئولیت واگذار شده را ندارند میدان را برای مدیران کارآمد خالی و بیشتر از این به کشور خیانت نکنند.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس با بیان اینکه مدیران دولتی شهامت قبول ضعف‌های خود را ندارند، تاکید کرد: در چنین شرایطی مسئولان اجرایی کشور مشکلات را به روی خود نمی‌آورند، در حالی اکنون که توانایی اجرای امور را ندارند باید استعفا داده و میدان را برای مدیران لایق باز کنند.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، یادآور شد: یکی از اولویت‌های این کمیسیون پس از تعطیلات یک هفته‌ای مسایل بازار ارز و افزایش سطح قیمت‌ها و تاثیرگذاری آن بر امنیت داخلی را بررسی پیگیری می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است: افزایش قیمت دلار به معنای موفقیت آمیز بودن تحریم‌های آمریکاست


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.