مسئولان از شنیدن سخنان دانشجو ترس دارند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

اصغریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

دبیرکل اتحادیه اسلامی دانشجویان گفت: مسئولان دانشگاه سعی دارند که حرف‌های خاص توسط دانشجویان شنیده شود و ترس دارند از اینکه فضای گفتمانی به بحث کشیده شود.

“سعید اصغریان” دبیر کل جامعه اسلامی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه عوامل مختلفی در رابطه با کرسی‌های آزاد اندیشی وجود دارد تا فضایی که مد نظر مقام معظم رهبری در دانشگاه شکل گیرد، گفت: مهمترین مسئله فضای حاکم در دانشگاه است ما همچنان در دوره گذشته و در سال پیش‌رو شاهد هستیم که مسئولان دانشگاه به دلایل مختلف از اینکه فضای دانشگاه به یک فضای سیاسی تبدیل و محل‌ گفتگوها شود عنا دارند.

اصغریان تصریح کرد: مسئولان دانشگاه سعی دارند که حرف‌های خاص توسط دانشجویان شنیده شود و ترس دارند از اینکه فضای گفتمانی به بحث کشیده شود و این مسئله در دانشگاه موجب شده است موضوعی که مدنظر مقام معظم رهبری است شکل نگیرد.

دبیرکل اتحادیه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: نکته بعد مسئله‌ و درگیری‌هایی که برای دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی به وجود می‌آید این است که ما شاهد هستیم برای برگزاری کرسی آزاداندیشی نیاز به طی مراحل مختلف، مجوزها و سنگ‌اندازی‌ها در برخی از دانشگاه‌ها وجود دارد که این خود نیز معضلی است.

وی با اشاره به اینکه مسئله بعدی به جنبش دانشجویی بر‌می‌گردد، افزود: جنبش‌های  دانشجویی در برخی از کرسی‌های آزاداندیشی به جای پرداختن به مباحث مبنایی که باید تدوین شود متاسفانه به مسائل شخصی می‌پردازند که عدم استقبال دانشجویان را منجر می‌شود و نتیجه‌اش عدم تحقق اینگونه جلسات است.

اصغریان در پایان خاطر نشان کرد: تمامی این مسائل موجب شده که با سپری شدن مدت طولانی و تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با توجه به کرسی‌های آزاداندیشی متاسفانه سطحی‌نگری مسئولان و دانشجویان موجب شده این امر تحقق نیابد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.