مسئولان بحرینی علیه مخالفان تدابیر حقوقی اتخاذ می‌‌کنند

bbc.co.uk.jpg

به دنبال برگزاری تظاهرات مخالف نظام حاکم بحرین، مسئولان بحرینی اعلام کردند که درصدد هستند تدابیر حقوقی را علیه بزرگترین گروه مخالفان اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، وزارت کشور بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک روز قبل از برگزاری راهپیمایی، غیرقانونی بودن این تظاهرات را به جمعیت الوفاق ابلاغ کرده است.

وزارت کشور اعلام کرد که مسئولان بحرینی درصدد هستند تا تدابیر حقوقی علیه جمعیت الوفاق به دلیل برگزاری راهپیمایی غیرقانونی در مخالفت با دولت اتخاذ کنند.

وزارت کشور تظاهرکنندگان را به “بستن راه‌ها، ایجاد ناآرامی، تخریب و ایجاد ترس در میان مردم” متهم کرد.

وزارت کشور بحرین اعلام کرد که مطمئن است جمعیت الوفاق اصرار بر نقض قوانین دارد و این جمعیت مسئول ایجاد وحشت و ترس و اقدامات غیرقانونی است.

وزارت کشور همچنین اعلام کرد که به دادستانی کل شکایت‌هایی علیه شش تن از معترضان ارائه کرده است که در هنگام درگیری‌ پلیس با تظاهرکنندگان دستگیر شدند.

معترضان می‌خواستند در اعتراض به حکم دادگاه تجدیدنظر علیه ۱۳ تن از فعالان تظاهرات برگزار کنند.

عفو بین‌الملل از این حکم‌ها انتقاد کرده و آن را “ضربه دیگری به عدالت” برشمرد و اعلام کرد که مسئولان بحرینی در مسیر درستی برای تحقق اصلاحات حرکت نمی‌کنند.

وزارت کشور پیش از برگزاری تظاهرات اعلام کرد که این راهپیمایی “غیرقانونی است و هر کس در آن مشارکت کند قوانین را نقض کرده است” یک هفته قبل از برگزاری این تظاهرات، هزاران تن در اولین تظاهرات با کسب مجوز قانونی شرکت کردند و شعارهایی در محکوم کردن خاندان حاکم سر داده و عکس‌های فعالان بازداشت شده را در دست گرفتند و خواهان آزادی آن‌ها شدند.

از سوی دیگر رضا الموسوی، معاون دبیرکل جمعیت کار ملی دموکراتیک در بحرین در مصاحبه با رادیو سوای آمریکا دولت را مسئول ایجاد وحشت و اقدامات غیرقانونی در هنگام راهپیمایی روز جمعه دانست.

الموسوی گفت: راهپیمایی که با خشونت متفرق شد، مجوز قانونی داشت و دستگاه‌های رسمی ۲۴ ساعت قبل از برگزاری تظاهرات مخالفت خود را با برگزاری تظاهرات اعلام کردند که براساس قانون هرگونه مخالفت دستگاه‌های رسمی با برگزاری راهپیمایی باید ۴۸ ساعت قبل از برگزاری آن اعلام شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.