مسئولان به رفع مشکلات حوزه صنعت کمک کنند

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)، ‘محسن خلیلی عراقی ‘ درهمایش کنکاشی پیرامون دلایل و علل ریشه ای موانع و مشکلات مزمن تولید ملی، افزود: دراین حوزه تقویت بخش خصوصی و تعامل بیشتر دولتمردان و مسئولان برای توسعه همه جانبه کشور حائز اهمیت است .

وی گفت: برای افزایش هر چه بیشتر سهم صنعت در تولید ملی نیازمند پشتوانه‌ها وحمایت های بیش از پیش دست اندرکاران و سیاستمردان هستیم چرا که ظرفیت ها و فرصت های تولیدی و صنعتی بسیار بالاست اما برای پیشرفت در عرصه های مختلف نیازمند حمایت آنها هستیم.

خلیلی عراقی توسعه منابع انسانی، ‌ارتقاء بهره وری و تعالی سازمانی و توانمند سازی بخش صنعت و تولید را در گرو توجه به خواسته ها و نیازهای فعالان دراین عرصه منوط دانست .

به گفته وی برای داشتن اقتصادی بدون اتکاء به نفت باید به دنبال راه حل های دیگر بود که دراین میان بخش صنعت و تولید می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

‘حسین ساسانی’ دبیرکل کنفدراسیون صنعت ایران نیزدر این همایش گفت: برگزاری این گونه همایش ها بهترین فرصت برای شناسایی مشکلات بخش صنعت و ریشه یابی و ارایه راه حل برای آنها است.

وی با بیان این که پس از جمع بندی دیدگاه ها ، ‌نقطه نظرات، ‌مشکلات و راه حل ها در قالب بیانیه ای در روز ملی صنعت ومعدن انتشار خواهد یافت ابراز امیدواری کرد این همایش بتواند هر چند اندک در راستای رفع مشکلات و موانع تولید در این بخش از اقتصاد کشور موثر واقع شود.

ساسانی اظهار داشت: به هر میزان شاخص های آزادی اقتصادی بالاتر باشد میزان نوآوری و کارآفرینی در کشورها بالاتر خواهد بود.

وی همچنین افزود: میزان تولید ناخالص داخلی (GDP) در هر کشور ارتباط مستقیم با شاخص های آزادی اقتصادی دارد و بنابراین برای رسیدن به یک کشور توسعه یافته باید نسبت به ارتقای شاخص های آزادی اقتصادی بیش از گذشته تلاش کرد.

اقتصام **۱۹۳۳** ۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۱۹۳۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.