مسئولان دانشگاه‌ها حجاب را مطابق با قوانین از دانشجویان مطالبه کنند

فروردین ۱۴۰۳

عضو کمیسیون مشورتی شورای انقلاب فرهنگی گفت: رئیس‌ و مسئولان دانشگاه‌ها باید از کارمندان و کارکنان حجاب را، مانند بقیه قوانین و مقرراتی که معین شده مطالبه کنند.

“‌صابر اکبری‌جدی” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه ممتاز نیوز، با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی مجموعه‌ای است که وظیفه سیاست‌گذاری را برعهده دارد و بر مراحل اجرایی نظارت می‌کند؛ اظهار داشت: این نهاد باید با رصد محیط‌های دانشگاهی از اعمال قوانین آگاه شود و در صورت بروز هرگونه مشکل و آسیب آن‌ها را ریشه‌یابی کرده و برای اصلاح آن به مجموعه‌های ذی‌ربط گزارش دهد.

وی افزود: دانشگاه مانند همه عرصه‌های فرهنگی، پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های خاص خود را دارد که باید برای جا انداختن فرهنگی در این مجموعه شرایط، ضوابط و ظرافت‌ها را برانداز کنیم.
 
عضو کمیسیون مشورتی شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه از نظر قوانین و ضوابط مبنی بر عملی شدن حجاب با مشکلی مواجه نیستیم، گفت: مسئله رعایت پوشش در دانشگاه‌ها براساس چارچوب‌ها نیاز به کار ویژه‌ای دارد.
 
اکبری‌جدی ابراز کرد: در مورد مسائل فرهنگی اقناع اشخاص مسئله بسیار مهمی بوده و لذا اشخاص جامعه باید دربارهٔ مسئله حجاب قانع شوند.
 
وی با اشاره به مصوبات شورای عالی فرهنگی دربارهٔ رعایت حجاب و پوشش صحیح در دانشگاه‌ها تصریح کرد:  اخیرا در آیین‌نامه اسلامی شدن دانشگاه‌ها به مسأله حجاب و پوشش صحیح در مجموعه‌های آموزشی  پرداخته شده است.
 
عضو کمیسیون مشورتی شورای انقلاب فرهنگی تأکید کرد: الزام مدیریتی نقش بسزایی در قالب مطالبه اداری و مدیریتی برای پوشش صحیح در دانشگاه‌ها ایفا می‌کند.

اکبری‌جدی در ادامه اضافه کرد: رئیس‌ و مسئولان دانشگاه‌ها باید از کارمندان و کارکنان حجاب را، مانند بقیه قوانین و مقرراتی که معین شده مطالبه کنند.

وی توجه به پوشش صحیح در دانشگاه‌ها را لازم دانست و عنوان کرد: دقت در پوشش و نوع حجاب در زنان و مردان فضای دانشگاه را تعدیل می‌کند و سبب آگاه شدن دانشجویان با روال و چارچوب دانشگاه می‌شود.
 
عضو کمیسیون مشورتی شورای انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: برای به نتیجه رسیدن مسئله حجاب باید کاری به صورت همه جانبه و هماهنگ صورت گیرد، چراکه حرکت ما برخلاف جریان‌های حاضر در عرصه فرهنگی دنیا در رسانه و بسترهای انتقال فرهنگ است.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.