مسئولان دانشگاه عملکرد خود را با “اعتدال” تنظیم کنند/ مقابله با نفوذ افکار حزبی به دانشگاه

اردیبهشت ۱۴۰۳

مسئول سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: تشکل‌های دانشجویی بیدار می باشند و نمی‌گذارند دانشگاه فضایی برای فعالیت احزاب شود و ما در این راستا مقاومت و ایستادگی می‌کنیم.

“علی پهلوان” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشگاه باید شور و نشاط سیاسی داشته باشد، اظهار داشت: دانشجوی آرمان‌خواه باید با بصیرت مسائل را تحلیل کرده و نسبت به مسائل موضع‌ مناسبی را اتخاذ کنند.

وی با اشاره به نفوذ بعضی احزاب در دانشگاه‌ها در سال‌های قبل تصریح کرد: برخی قصد داشتند تا خواسته‌های حزبی خود را به دانشجویان تحمیل کرده و از آن‌ها به عنوان پیاده‌نظام برای تحت فشار گذاشتن دولت استفاده کنند که این جریان آسیب بسیاری به جنبش دانشجویی و دانشجویان وارد می‌سازد.

مسئول سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به بیانات حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی مبنی بر اینکه دانشگاه جای حزب‌بازی نیست، گفت: تشکل‌های دانشجویی بیدار می باشند و نمی‌گذارند دانشگاه فضایی برای فعالیت احزاب شود و ما در این راستا مقاومت و ایستادگی می‌کنیم.

پهلوان تصریح کرد: مسئولان دانشگاهی باید فضای دانشگاه را از هرگونه اقدام سیاسی دور نگهداشته و عملکرد خود را براساس ارتقاء علمی تنظیم کنند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند دانشجو باید احساس، درک و تحلیل سیاسی داشته باشد؛ باید فضای دانشگاه برای فعالیت سیاسی تشکل‌های دانشجویی آماده باشد.

خاطرنشان کرد: همان‌طور که رییس‌جمهور محترم شعار اعتدال را در تمامی زمینه‌ها مطرح می‌کنند، مسئولان دانشگاه‌ها نیز باید اقدامات خود را با خط‌ مشی‌ اعتدال هماهنگ کنند تا احزاب هیچ‌گونه فضایی برای سیاسی‌بازی نداشته باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.