مسئولان در حمایت از تشکل‌های دانشجویی شعاری عمل نکنند

۴ م دیماه ،

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت گفت: عملکرد مسئولان در زمینه حمایت از تشکل‌های دانشجویی نباید شعاری باشد؛ چرا که این امر سبب سرد و بی انگیزه‌شدن دانشجویان می‌شود.

مهدی امیریان دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، ضمن آسیب شناسی فضای دانشگاه‌ها در آستانه انتخابات گفت: یکی از تحولات اساسی که در هر کشوری اتفاق می‌افتد انتخابات است که در کشور ما نیز به این صورت است و انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان این که تلاش همه روسای دانشگاه‌ها و فعالان دانشجویی باید در جهت افزایش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشد، خاطر نشان کرد: انتخابات در ایران فارغ از آن که چه کسی برای مدیریت اجرایی کشور انتخاب شود، برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نقش اساسی دارد و باید تلاش کرد تا انتخاباتی پرشور به همراه مشارکت حداکثری مردم در کشور محقق شود.

دبیر سابق تحکیم وحدت ادامه داد: دانشگاه‌ها یکی از ارکان اجرایی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و برگزاری انتخاباتی پرشور و بانشاط می باشند به همین دلیل فعالیت تشکل‌های دانشجویی و برخورد مسئولان در این باب از اهمیت اساسی برخوردار است.

امیریان با بیان این که مسئولان باید تلاش کنند تا تشکل‌های دانشجویی به طور فعالانه و دغدغه‌مند در این زمینه مشارکت کنند، اظهار داشت: فعالیت ضابطه‌مند و قانونی دانشجویان در آستانه انتخابات امری است که باید با حمایت مسئولان دانشگاهی همراه باشد نه اینکه به بهانه مصلحت اندیشی با آن برخورد شده و از این فعالیت‌ها جلوگیری شود.

وی وظیفه مسئولان را ایجاد فضای قانونمند برای تضارب‌آرا در دانشگاه دانست و افزود: ایجاد فضای پرشور برای برگزاری انتخابات یکی از ضروریات فضای دانشگاه‌ها است، که متاسفانه به جای همدلی مسئولان با تشکل‌هایی که در این راه تلاش می‌کنند در برخی مواقع شاهد لغو مجوز سابقه بعضی تشکل‌های بوده‌ایم که این امر باید اصلاح شود و اقدام مثبتی نیست.

امیریان اظهارداشت: تا زمانی که نگاه مسئولان به فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی سلیقه‌ای باشد، نمی‌توان انتظار چندانی از دانشجویان داشت و مسئولان باید با اعتماد‌سازی دانشجویان را به فعالیت ضابطه‌مند تشویق کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه مسئولان حمایت از دانشجویان بود، گفت: عملکرد مسئولان در زمینه حمایت از تشکل‌های دانشجویی نباید شعاری باشد چرا که این امر سبب سردشدن و بی انگیزه‌شدن عملکرد فعالان دانشجویی خواهد شد.

امیریان در پایان با بیان این که این روحیه دانشجویی باید روحیه انتقادی و مطالبه‌گر باشد گفت: نباید فضای دانشگاه را به سمتی برد که دانشجو روحیه مطالبه‌گری و انتقادگرانه خود را از دست بدهد، چرا که روحیه انتقادی دانشجویی اساس سازندگی کشور است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.