مسئولان دو تابعیتی از مشاغل سیاسی و مدیریت اجرایی محروم شوند

۲۴م دیماه ،

حجت‌الاسلام موسوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عضو کمیسیون حقوقی مجلس پیشین بر بازنگری در قانون تابعیت تاکید کرد و گفت: کلید خوردن طرح برکناری مسئولان دو تابعیتی به مصلحت شورای نگهبان است.

حجت‌الاسلام سید یونس موسوی سرچشمه در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به طرح برکناری مسئولان دو تابعیتی اظهار داشت: طرح برکناری مسئولان دو تابعیتی پس از فرار خاوری به کانادا در مجلس قبل کلید خورد.

وی از بازایستادن طرح برکناری مسئولان دو تابعیتی خبر داد و گفت: کلید خوردن دوباره این طرح به مصلحت شورای نگهبان است و به نظر من مطرح نشدن این طرح بهتر است.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه بسیاری از ایرانیان در با داشتن دو تابعیت در کشورهای دیگر مشغول به کار بوده‌اند، تصریح کرد: وضع این قانون برای ایرانیانی که در کشورهای دیگر با تابعیت بیگانه مشغول به تحصیل و کار می باشند با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند.

وی افزود: کسانیکه دارای تابعیت دو گانه می باشند باید از احراز مشاغل سیاسی و مدیریت اجرایی محروم شوند و قانونی بدون سر و صدا بر این مبنا تصویب شود.

این عضو کمیسیون پیشین با اشاره به دو تابعیتی بدون خاوری مدیر عامل بانک مرکزی و فرار وی به کانادا، خاطرنشان کرد: اصل ۹۸۹قانون اساسی با شدت بیشتری اجرا شود و تنها از ورود اشخاص دو تابعیتی به مشاغل امنیتی و سیاسی جلوگیری شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.