مسئولان ما آلوه به فرهنگ مصرف گرایی می باشند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

مسئولان ما با آلودگی به فرهنگ مصرف گرایی سبب همه گیر شدن و تعمیم این فرهنگ غلط شده اند.

جمال شورجه کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص علل کم رنگ شدن فرهنگ اصیل ایرانی در آثار سینمایی گفت: برای جامعه فعلی هیچ فرهنگی را به جز فرهنگ ایرانی – اسلامی متصور نیستیم و همه فیلم های در دست ساخت با چنین موضوعی، باید آمیخته ای از فرهنگ اسلامی باشند زیرا تاریخ و فرهنگ ایرانی همزمان با ورود اسلام شکل گرفت.

وی افزود: اما دلایلی هم چون عدم علاقه، اطلاعات و اعتقاد فیلم سازان و نبود فیلم نامه های منسجم منجر به این امر شده است.

شورجه تصریح کرد: البته عواملی هم چون بی توجهی سیاست گذاران فرهنگی به این مقوله، عدم رعایت استانداردهای فیلم سازی در این فیلم ها، درام پردازی ضعیف و عدم رعایت ساختارهای زیبایی شناسی، نمایشی، بصری و هنری به این موضوع دامن زده و سبب عدم استقبال مخاطبان از این آثار شده است.

این کارگردان با اشاره به وجود فرهنگ مصرف گرایی در آثار خاطرنشان کرد: مسئولان ما با آلودگی به فرهنگ مصرف گرایی سبب همه گیر شدن و تعمیم این فرهنگ غلط شده اند زیرا همیشه اشخاص جامعه با پیروی از بزرگان و عملکرد براساس رفتارهای مدیران و مسئولان ، شیوه زندگی خود را پی ریزی می کنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر شاهد سکونت مدیرانی که پیش از این در پایین شهر زندگی می کردند در بهترین جاهای تهران هستیم که این موضوع خود حاکی از رفاه طلبی بیش از اندازه آنهاست.

این کارگردان در پایان با تاکید به سردرگمی و گم گشتگی زنان در آثار سینمایی گفت: این موضوع که برگرفته از آثار غربی است به وفور در فیلم های تلویزیونی و سینمایی ما دیده می شود و در مرور تاریخ سینما شاهد قرار گیری شخصیت های خلافکار به عنوان شخصیت های اصلی هستیم که با به دام افتادن آنها مخاطبان ناراحت می شوند.

وی تصریح کرد: با اصلاح این روند و هم چنین جایگزینی شخصیت های دینی به جای این اشخاص باید این اوضاع را بهبود بخشید./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.