مسئولان می خواهند عطای تئاتر را به لقای آن ببخشیم

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

عوامل تئاتر علی رغم مشکلات سخت به کار خود ارائه می دهند در حالی که مسئولان مربوط می خواهند ما کار نکنیم و عطای تئاتر را به لقای آن ببخشیم.

هایده حائری؛ کارگردان و بازیگر تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران ؛ گفت:‌ به دلیل نداشتن اسپانسر، تئاتر خصوصی جایگاه خود را پیدا نکرده و توسعه نیافته است و در ایران تئاتر خصوصی برای مسئولان جایگاهی ندارد.
وی ادامه داد: بازیگران تئاتر با وجود مشکلات به راه خود ادامه می دهند در حالی که مسئولان تئاتر نمی خواهند در این حوزه پویایی وجود داشته باشد.
حائری با بیان اینکه مسئولان، تئاتر را بر نمی تابند؛ گفت: دنیای تئاتر همچنان زنده است و نفس می کشد و با وجود شرایط سخت ممیزی، شاهد نوشته شدن نمایشنامه های خوبی هستیم که به تئاتر ما ارزش می بخشد.
وی با بیان اینکه عوامل و هنرمندان یک نمایش، گاهی چندین ماه پس از اجرا، حقوق خود را دریافت می کنند، گفت:‌ هنوز بخشی از دستمزد عوامل تئاتر “پدر خوانده ناپلی” از جمله خود من پرداخت نشده است اگر چه این دستمزد حق ما است اما مسئولان در پرداخت حقوق معوقه کوتاهی می کنند.
وی افزود:‌ متولیان امر باید شرایط را به گونه ای فراهم کنند که وقت و انرژی هنرمندان درگیر مسائل مادی نشود.
این کارگردان تئاتر در ادامه مشکلات یاد شده به نمایش های خود اشاره کرد و گفت:‌ از ۱۵ اثری که کار کرده ام،‌ ۱۳ اثر با مشکل روبرو شده است و با این شرایط من در این تئاتر پیر و خسته شده ام.
وی ادامه داد: مسئولان مرکز هنرهای نمایشی باید بدانند که هنرمندان بعد از سی سال با خط قرمز آشنا هستند و می دانند به چه حیطه هایی وارد شوند در حالی که ما با سلیقه های اولیه روبرو هستیم که جامعه هنری آماده چنین برخوردهایی از سوی مسئولان نیست.
بازیگر تئاتر” پدرخوانده ناپلی” درباره ی گیشه، افزود:‌ مکانیزم و سیستم ساز و کار و گیشه اشتباه و بی نظم است و به هیچ وجه نمی توان روی آن حساب باز کرد چون این سیستم تابع قانون خاصی نیست.
وی در پایان با اشاره به قرارداد “تیپ”، گفت: قرارداد تیپ یک مبنای کلی است و خانه تئاتر تاکنون با این سیستم پیش رفته است،‌ اما اگر مسئولان پیشنهاد بهتری دارند آن را ارائه کنند./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.