مسئولان هشدارها را جدی نگرفتند؛سیل مازندران جان ۷ نفر را گرفت/طوفان در گیلان و گلستان

نمایش اسلاید

/Images/News/Larg_Pic/21-7-1391/IMAGE634857237224372371.jpg هفت شهروندان که یک تن از آنان بر اثر گرفتارشدن در خودرو و سیلاب، دو تن در اثر فرارکردن در مسیر رودخانه و چهار تن نیز در منازل خود جان خود را از دست داده‌اند.

/Images/News/Larg_Pic/21-7-1391/IMAGE634857234855196209.jpg از بامداد دیروز باران در استانهای شمالی شروع به باریدن کرد و با ورود به خیابان‌ها و ایجاد سیلاب ،خسارت جانی و مالی بر جای گذاشت

/Images/News/Larg_Pic/21-7-1391/IMAGE634857235230688869.jpg افشین عزیزی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان اعلام کرد : بارش شدید باران و وزش باد به سربندی ۳۰ خانه در شهرهای رشت ، لاهیجان، آستانه اشرفیه و لنگرود خسارت وارد کرد

/Images/News/Larg_Pic/21-7-1391/IMAGE634857236578375236.jpg وقوع سیل باعث شد تا امروز مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان بهشهر تعطیل شوند.

/Images/News/Larg_Pic/21-7-1391/IMAGE634857236811907646.jpg ،الوار سقف خانه های مسکونی قدیمی محله قنبر آباد ، فروریخته و خسارت جانی ببار آورده است و گروه های امدادی با سگ های تربیت شده جستجوگر خانه به خانه به دنبال مفقودین احتمالی هستند

به گزارش خیرآنلاین،از بامداد دیروز باران در استانهای شمالی شروع به باریدن کرد و با ورود به خیابان‌ها و ایجاد سیلاب ،خسارت جانی و مالی بر جای گذاشت. محمدرضا البرزی فرماندار شهرستان بهشهر درباره سیا بهشهر می گوید: ورود سیلاب به منازل و خودروهای شهروندان خسارت وارد کرده و در این حادثه طبیعی هفت شهروندان که یک تن از آنان بر اثر گرفتارشدن در خودرو و سیلاب، دو تن در اثر فرارکردن در مسیر رودخانه و چهار تن نیز در منازل خود جان خود را از دست داده‌اند.
وقوع سیل باعث شد تا امروز مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان بهشهر تعطیل شوند.

سگ های تربیت شده جستجوگر خانه به خانه به دنبال مفقودین
پویا حاجیان مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر ایران از اعزام ۱۰۶ امدادگر به مناطق سیل‌زده استان مازندران خبر می دهد و می گوید: روستای سارو از توابع بهشهر نیز بر اثر جاری‌شدن سیل دچار آسیب شد، پس از اعلام وقوع سیل ۲۲ تیم امدادی به محل حادثه اعزام شدند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۶ امدادگر در محل حادثه در حال امدادرسانی هستند ادامه می دهد: ۲۲ دستگاه موتورپمپ و لجن‌کش برای تخلیه آب به محل حادثه ارسال شد.
وی با بیان اینکه با تلاش امدادگران عملیات امداد و نجات در شهرستان‌های ساری و قائمشهر به پایان رسیده است، می گوید: در حال حاضر امدادگران در این مناطق حضور داشته و به تخلیه آب مشغول هستند.

همچنین غلامعلی فخاری معاون امداد جمعیت هلال احمر مازندران در گفت وگو با ایرنا می گوید: به دلیل بالا بودن شدت سیل ،الوار سقف خانه های مسکونی قدیمی محله قنبر آباد ، فروریخته و خسارت جانی ببار آورده است و گروه های امدادی با سگ های تربیت شده جستجوگر خانه به خانه به دنبال مفقودین احتمالی هستند.
وی ادامه می دهد: به دلیل مسدود شدن مسیر آب در زیر پل ˈ بز پلˈ در محله قنبر آباد ،سطح آب در منطقه شرقی بهشهر افزایش یافته و سیلاب مناطق اطراف این پل را فرا گرفته است .سیل درختان تنومند و قطوری را از بالا دست به رودخانه و دهانه پل کشانده و موجب مسدود شدن مسیر آب شده است و در حال حاضر خانه های مسکونی و تاسیسات زیادی از محله قنبر آباد بهشهر زیر آب رفته است.

ترافیک عادی و روان است
سرهنگ جعفر محمدنژاد همچنین فرمانده پلیس راه مازندران با بیان اینکه در حال حاضر ترافیک در محورهای مواصلاتی استان عادی و روان است ادامه می دهد:اما به دلیل بارندگی شدید سطح جاده‌های مازندران لغزنده است.در محورهای ساری – بهشهر و بهشهر – نکا مقابل پاسگاه بهشهر آب گرفتگی شدید و اداره پلیس راه مازندران مشغول پاکسازی گل و لای است.

 

باد ،باران و طوفان در استان گلستان
همچنین بر اثر وزش باد همراه با طوفان،رعد و برق و بارش شدید باران شب گذشته در استان گلستان خساراتی به تاسیسات عمومی کشاورزی و مناطق مسکونی شهری و روستایی وارد شد.
رسول حسام مدیریت بحران استان گلستان در این مورد به ایرنا می گوید : در اثر بارش شب گذشته به بخشهایی از مزارع و زمینهای کشاورزی خسارات عمده ای وارد شد که میزان ان با توجه به ادامه بارشها در دست بررسی است .
وی با بیان اینکه خوشبختانه طبق اطلاعاتی که ما تا کنون داشته ایم تلفات جانی گزارش نشده است ادامه می دهد:بخشی از راههای شهری و روستایی مسدود شده بود که بلافاصله با همکاری ماموران راه و شهر سازی هلال احمر و دستگاههای دیگر این مشکل بر طرف شد .
وی در خصوص اخرین وضعیت جوی استان می گوید: شرایط نا مساعد جوی تا فردا ادامه خواهد داشت که پیش بینها حاکی است که این شرایط بیشتر در شرق استان خواهد بود .

خسارات بارش باران و وزش باد در گیلان

 افشین عزیزی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان اعلام کرد : بارش شدید باران و وزش باد به سربندی ۳۰ خانه در شهرهای رشت ، لاهیجان، آستانه اشرفیه و لنگرود خسارت وارد کرد .
قائم مقام امور شهرستان ها شرکت توزیع برق گیلان هم گفت : شکسته شدن سربندی خانه ها و شاخه های درختان موجب پارگی سیم و خسارت ۷۰۰ میلیون ریالی به تاسیسات برق رسانی به ۳۰۰ خانوار شد.
پرویز محمدی نژاد افزود: هم اکنون برق ۳۰۰ خانوار شهرستان های رشت ،لاهیجان ، آستانه اشرفیه و لنگرود قطع است و ۳۶ مامور برق در قالب ۱۲ گروه تلاش می کنند تا عصر امروز برق این خانوارها را وصل کنند .
هواشناسی گیلان سرعت باد در این ۴ شهرستان را ۶۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرد .بارش باران دست کم تا فردا در گیلان ادامه دارد.

عکس ها ارسالی خوانندگان خبر آنلاین از داربکلا

۴۵۲۳۲

 

 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.