مسئولان و نخبگان حق بی قانونی ندارند/ تضعیف مجلس لطمه به اقتدار نظام است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در هم اندیشی مشترک با قریب ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تمامی گرایش ها و سلایق سیاسی در مسجد جامع خرمشهر باغ موزه دفاع مقدس ، با بیان این مطالب ، ضمن تقدیر از نمایندگان دوره های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی گفت : در مجالس هفتم و هشتم به خصوص مجلس هشتم حمایت نمایندگان از مجموعه مدیریت شهری در کشور بسیار خوب بود و در موضوعاتی از جمله توجه به رتق و فتق امور مردم مخصوصا در حوزه خدمات روزانه ، عزیزان کارنامه ای روشن ، قابل دفاع و قابل تقدیر دارند .

وی افزود : با توجه به استقبال مجلس نهم از فراکسیون مدیریت شهری و همچنین حضور افراد با سابقه مدیریت و اجرایی ، امیدواریم در بخشی از مشکلات ریشه ای که نیاز به تدوین قانون و اصلاح ساختارها دارد بتوانیم گام های جدی برای مجموعه شهرها و دهستان ها برداریم .

قالیباف با اشاره به نام گذاری دهه چهارم انقلاب به نام پیشرفت و عدالت از سوی مقام معظم رهبری ، یادآور شد : به نظر می رسد مهم ترین ماموریت و رسالت همه کسانی که حول محور ولایت حرکت می کنند و دغدغه خون شهدا و آرمان های امام (ره) را دارند ، موضوع پیشرفت و عدالت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد : مروری بر وقایع مهم ۴ سال گذشته نشان می دهد موضوعاتی نظیر فتنه بزرگ داخلی و حتی موضوعات مهمی نظیر بیداری اسلامی در خارج کشور موجب نشد تا رهبر معظم انقلاب جهت گیری نام گذاری سال ها را بر این اساس معطوف فرمایند ، بلکه همه موضوعات از نظر ایشان به سمت حرکتی پیش رونده پیگیری شد تا بتوانیم همه کارها را در کشور بر مدار پیشرفت و عدالت پیگیری کنیم . همه این ها حاکی از اهمیت موضوع پیشرفت و کارآمدی نظام است و این سنگر از مهم ترین سنگرها و اهدافی است که باید به آن توجه کنیم .

شهردار تهران تاکید کرد : همه ما به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی باید بدانیم در مسیر پیشرفت باید در هر کاری که در این ارتباط انجام می دهیم سه محور دیانت ، عقلانیت و ولایت را مد نظر داشته باشیم و کنترل کنیم تمامی تصمیم های ما مبتنی بر عقل ، دیانت و ولایت باشد .

وی با اشاره به اینکه از منظر دیگر امروز در کشور نیازمند دو اصل اقتدار و قانون نیز هستیم ، اظهار داشت : در نظام جمهوری اسلامی تجارب و همچنین درس ها و آموزه هایی که از حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری داریم نشان می دهد که اقتدار نظام اسلامی در گرو اقتدار مجلس شورای اسلامی است.

قالیباف ادامه داد : عقبه استراتژیک نظام موضوعات مهم هسته ای ، تکنولوژی ، نانوتکنولوژی و موضوعاتی از این دست نیست ، هر چند که این موضوعات در جای خود بسیار مهم هستند اما عقبه استراتژیک نظام ، قلب مردم است .

وی اضافه کرد : قلب مردم هم در مجلس شورای اسلامی می تپد ، لذا اگر آنجا راس امور است ، اقتدار نظام آنجاست . به همین جهت است که تضعیف مجلس با هر بهانه و به هر شیوه ای به معنای تضعیف اقتدار نظام است . زیرا نظام ما نظامی مردمی است و این موضوع تکلیف نمایندگان را سخت تر می کند.

شهردار تهران گفت : مجلس انقلابی و مردمی باید از طرفی پناهگاه مردم و از سوی دیگر دادگاه مسئولان باشد و مسئولان باید احساس کنند در هر رده و جایگاهی باید در مقابل مجلس پاسخگو باشند و این روندی منطقی و عقلانی است .

 قالیباف در ادامه خاطرنشان کرد : پیشرفت زمانی تضمین شده است که بتوانیم قانون را به جایگاه واقعی خودش برگردانیم . البته امروز بی قانونی تنها در حوزه مسئولان نیست و در بین مردم هم به دلایل تاریخی بی قانونی وجود دارد . که در این مورد تا جایی می توان به مردم حق داد .

وی افزود : اما مسئولان و نخبگان حق بی قانونی ندارند ، لذا تا قانون در جای خود قرار نگیرد امکان ندارد کشور به پیشرفت برسد چون نتیجه بی قانونی هرج و مرج است.

قالیباف بی قانونی را بی دینی ، بی عقلی ، بی توجهی به ولایت و نظام ولایی و تضعیف همه آرمان ها معنا و تاکید کرد : امروز قانون گذاری خوب ، رسالت نمایندگان مجلس است و نظارت دقیق بر اجرای قانون هم اقتدار نظام و اسلام را در هر سطحی از کشور کشور جاری و ساری می کند.

شهردار تهران ادامه داد : معنی ندارد بگوییم از این قانون بدمان می آید همه ما موظف هستیم هر قانونی را که مصوب می کنند فارغ از اینکه خوشمان بیاید یا بدمان بیاید ، اجرا کنیم .

وی با تاکید بر لزوم توجه به شایسته گزینی ، موضوع مدیریت را از مهمترین چالش های امروز کشور خواند و با بیان اینکه مجلس در مدیریت نقشی کلیدی دارد ، خطاب به نمایندگان گفت : در اساس کشور و سطح ملی شایسته گزینی می کنید و اگر این کار را به درستی انجام ندهید شایسته سالاری حاکم نمی شود . به همین دلیل است که افراد در معرض رای مجلس قرار می گیرند و نباید در این مورد کوتاهی و گذشت های بی مورد داشت که شواهد آن را امروز می بینیم .

شهردار پایتخت ادامه داد : اگر شایسته گزینی دقیق انجام نشود حتما شایسته سالاری در کشور کشته می شود و اگر این طور شد دیگر شایسته پروری وجود ندارد و در کشوری که شایسته گزینی ، شایسته سالاری و شایسته پروری نباشد مدیریت ضعیفی بر همه سطوح وارد شده و آن هنگام است که اگر نفت بشکه ای ۱۰ دلار فروخته شود یا ۱۲۰ دلار ، هیچ تغییری درحوزه پیشرفت و اقتصاد کشور دیده نمی شود. باید دهه پیشرفت و عدالت را با همکاری و همدلی به نقطه اوج خود برسانیم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.