مسئولان چتر حمایتی خود را برای انجمن علمی فعال زیستی بگسترانند

۲۸م آذر ،

اعتبارات و بودجه های تخصیص یافته در هفته پژوهش سهم تمامی انجمن های علمی فعال است که با اندیشه و عملکرد خود سعی در تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در عرصه تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی دارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ بهزاد قره یاضی، رئیس انجمن علمی ایمنی زیستی کشورمان در نشست تخصصی مهندسی ژنتیک که با حضور فعالان عرصه ژنتیک و زیست فناوری برگزار شد افزود: چرا در هفته پژوهش اعتبارات به همه انجمن های علمی فعال نمی رسد.

وی در ادامه گفت: متاسفانه بعضی از مسئولین که در ستاد زیست فناوری کشور فعالیت می کنند و در بعضی مواقع مورد تجلیل از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری قرار می گیرند و این در صورتی است که تنها نام مهندسی ژنتیک را یدک می کشند و دستاوردی در زمینه ژنتیک ندارد.

قره یاضی در حاشیه نشست تخصصی مهندسی ژنتیک و در جمع محققان بنام این رشته و رشته بیوتکنولوژی بهره گیری از مهندسی ژنتیک و گیاهان تراریخته در غذای مردم کشور را از اولویت ها و از علل ارتقا اقتصاد کشور در بحث اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

رئیس انجمن علمی ایمنی زیستی: مسئولان فناوری هراسی را در اذهان تزریق نکنید

فناوری هراسی که متاسفانه بعضی از مسئولین زیست فناوری به اذهان تزریق می کنند.
عامل نفی خودباوری محققان داخلی و خروج میلیاردها دلار ارز از کشور می گردد.

رئیس انجمن زیستی کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:  یکی از مشکلات ما این است که رسانه های ما از پیگیری مطالبات رهبری مغفول مانده اند و متولیان عرصه زیست فناوری در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تا حدودی در بهره گیری از محصولات تراریخته و عرصه زیست فناوری هراسی را به عموم تزریق کرده اند.

وی به عنوان محقق در زمینه تولید برنج تراریخته در کشور گفت: در واردات سالیانه بعضی محصولات در کشور ما در شرایطی است که امسال از سوی مقام معظم رهبری سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده ولی متاسفانه با وجود اینکه فارغ التحصیلان مجرب در این رشته داریم، بعنوان مثل من کشت بافت و تکثیر گل رز در کشور ما از رتبه های برتر جهان است اما متاسفانه شاهد واردات و خروج ارز از کشور هستیم ،رئیس انجمن ایمنی زیستی کشورمان در ادامه خواستار اهتمام هر چه بیشتر مسئولان در مقوله مهندسی ژنتیک و زیست فناوری شد.

وی گفت: اگر با بهره گیری از دستاوردهای داخلی در عرصه زیست فناوری تحولی ایجاد کنیم و مدیران فناوری هراسی نکنند، هزینه های خروج ارز از کشور را در مملکت خودمان برای ارتقا نظام سلامت و سایر خدمات اجتماعی و ساختن ایرانی آباد خرج خواهیم نمود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.