مسئولیت ریاست جمهوری یک امانت است نه یک لقمه شیرین

۲۱فروردین۱۳،

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله محمد‌علی موحدی کرمانی در خطبه‌‌های امروز نماز جمعه تهران با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا‌(س) و سفارش مومنین و مسلمین به امر تقوا برای خروج از مشکلات ‌اظهار داشت: جهاد حضرت زهرا(س) یکی از ابعاد ویژه زندگی بانوی عالم است که باید در زندگی خود از ایشان تمامی مسائل را بیاموزیم و باید به این مسئله واقف باشیم که بعد از رحلت پیامبر(ص) به جامعه باید بصیرت و بینش داد.  
 
وی در ادامه با عرض تسلیت به زلزله‌زدگان استان بوشهر بیان داشت: احساس همدردی خود را با مردم زلزله‌زده در مناطق مختلف استان بوشهر به خاطر این اتفاق تلخ، اعلام می‌دارم و برای آنها ‌طلب رحمت می‌کنم.
 
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مسئولان باید بدانند که مسئولیت ریاست جمهوری یک امانت است نه یک لقمه شیرین برای آنها و همه مردم در این عرصه مامور می باشند که این امانت الهی را به انسان‌های لایق واگذار کنند.
 
آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: اگر ملت در آراء خود کوتاهی کنند و شخصی نالایق را به عنوان رئیس‌جمهور برگزینند، قطعا در این مسئولیت مرتکب جرم شده‌اند چرا که به آن شخص در انتخابات آتی رای‌ داده‌ایم و کاندیداها و مردم باید در امانت الهی دقت ویژه‌ای داشته باشند.  
 
وی خطاب به مردم در بهتر برگزار شدن انتخابات ریاست جمهوری گفت: شما که رای می‌دهید مراقب باشید به شخصی که اهل عمل است رای بدهید و بهتر است با تحقیق و بررسی سوابق انقلابی، ولایی و تجربیات اجرایی، دینی به شخص مناسب رای دهید.
 
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: شناخت از کاندیداها یا به صورت مستقیم و یا از طریق تحقیق دربارهٔ آن فرد صورت می‌گیرد.
 
آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به نامگذاری امسال با نام حماسه سیاسی حماسه اقتصادی خاطرنشان کرد: مردم با حضور گسترده خود باید مشت محکمی برای مرتبه‌ای دیگر به دشمنان داخلی و خارجی بزنند و برای همیشه دشمنان را از ضربه زدن به نظام مایوس کنیم.  
 
وی تصریح کرد: لبیک گفتن به ندای امام و رهبری و اطاعت از ولایت فقیه که ادامه ولایت پیامبر از جمله وظایف ملت ایران در تمامی عرصه‌ها است و باید خواسته مقام معظم رهبری را در نامگذاری سال تازه محقق کنیم.
 
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به نقش شورای نگهبان در تایید کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: این شورا با ملاحظه شرایط موجود در قانون صلاحیت شخص مورد نظر را برای کاندیداتوری در انتخابات تایید می‌کند و به ویژگی‌هایی همچون مدیریت، تدبر، حسن سابقه، تقوا، اعتقاد به مبانی جمهوری اسلامی و امانتدار بودن کاندیدای مورد نظر خود توجه خواهند کرد.  
 
آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: در این ایام سالگرد قطع رابطه ایران با شیطان بزرگ را داشتیم و مسئله‌ای که حائز اهمیت است پیشرفت و اعتلای جمهوری اسلامی ایران بدون وابستگی به دشمنان است و توانسته‌ایم با خودسازی دشمنان را به عقب‌نشینی وادار کنیم.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: اخیرا فرقه وهابیت جزوه‌هایی را در اختیار زائران خانه خدا قرار می‌دهد که باید مراقب باشید با این جزوه‌ها از مسیر درست خارج نشوید چرا که آنها با این کار در صدد تخریب اذهان عمومی می باشند.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.