مسئولین توجهی به گفتمان‌سازی علم و فناوری در جامعه ندارند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه‌ها نیازمند تحول اساسی هستند، گفت: هنوز نسبت به نقشه جامع علمی کشور بی‌توجهی می‌شود.

“رضا نظری”در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را نامگذاری سال فرهنگ و اقتصاد از سوی مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر مولفه‌های علم و فناوری گفت: با همه پیشرفت‌های خوبی که داشته‌ایم، هنوز از پیشرفت‌های روز دنیا فاصله داریم و متاسفانه دانشگاه‌های فعلی جوابگوی نیازهای انقلاب اسلامی نیست.
وی تصریح کرد: مستضعفان جهان و کشورهای مستقل به پیشرفت علمی کشورمان چشم دوخته‌اند. لذا علاوه بر تامین نیازهای داخلی باید نیاز جهان اسلام را نیز با رسیدن به قله‌های علم و فناوری برطرف کنیم.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه‌ها نیازمند تحول اساسی‌اند، افزود: هنوز نسبت به نقشه جامع علمی کشور بی‌توجهی می‌شود در حالی که علم باید به‌ یکی از گفتمان‌های اصلی جامعه تبدیل شود، اما متاسفانه به نظر می‌رسد که مسئولین توجهی به گفتمان‌سازی علم و فناوری در جامعه ندارند.

وی اظهار داشت: باید با آمایش آموزش عالی و جهت‌دهی دانشگاه‌ها به سمت پژوهش محوری، ارتباط صنعت و دانشگاه را تقویت کرد.

نظری با بیان اینکه دانشگاه‌ها و نظام آموزش عالی، خود را در قبال جامعه مسئول نمی‌دانند، تاکید کرد: متاسفانه نظام آموزش عالی الزامی برای پاسخگویی نسبت به عملکرد خود ندارند. مسئولینی که باید تمام تلاش خود را نسبت به رفع چالش‌های اصلی نظام آموزش عالی کشور به کار گیرند، خود را درگیر حواشی کرده‌اند که این امر می‌تواند برای دانشگاه مشکل سازشود.

وی افزود: متاسفانه در یک سال اخیر وزارت علوم در حاشیه قرار گرفت و  فرصتی برای رفع مشکلات اصلی آموزش عالی کشور نداشت.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه رفع مشکلات آموزش عالی کشور  نیازمند آرامش سیاسی است، اظهار داشت: تنش و درگیری‌های سیاسی در بطن دانشگاه نه‌ تنها کمکی به پیشرفت آن نمی‌کند، بلکه رسیدن به وضعیت مطلوب را سخت‌تر و حتی غیرممکن می‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مسئولین نباید درگیر مسائل فرعی بشوند که البته این مسئله منافاتی با پویایی فضای سیاسی دانشگاه ندارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.