مسئولین نسبت به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی انتقادپذیر باشند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

کارشناس فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مشکل کرسی‌های آزاد اندیشی قبل از اینکه محتوا باشد، پیچ و خم قوانین و عدم انتقادپذیری مسئولین دانشگاهی نسبت به مسائل مختلف است.

“علی خطیبی” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به موضوع کرسی‌های آزاد اندیشی، اظهار داشت: علی رغم تاکید موکد مقام معظم رهبری به برگزاری این کرسی‌ها متاسفانه به دلایل مختلف در دولت‌های قبل و دولت کنونی به صورت قابل قبولی به اجرا در نیامده است.

وی ادامه داد: بنده مهم‌ترین مشکل در اجرای کرسی‌های آزاداندیشی را این موضوع می‌دانم که برخی از مسئولین در دانشگاه‌ باید توانایی پذیرش نقد و انتقادات از جانب دانشگاه و تشکل‌های ارزشی ما که شامل دلسوزان  نظام، انقلاب و جامعه  هستند، را بالا ببرند همچنین روسای دانشگاه و افراد تصمیم گیرنده باید تلاششان در جهت بالا بردن سعه صدر باشد.

خطیبی اظهار داشت: البته مشکل دیگری که وجود دارد این است که از انتقادات واهمه دارند در صورتی که نقدی در کرسی‌های آزاد اندیشی صورت می‌گیرد باید دلسوزانه و در جهت حل معضلات جامعه و همچنین پیشرفت رشد فضای علمی قرار گیرد.

کارشناس فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: بنده ذکر این نکته را لازم می‌دانم که باید از سیره عملی رهبر معظم انقلاب الگوبرداری داشته باشیم و همانطور که شاهد هستیم هر ساله مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان با دانشجویان و اساتید برنامه‌ می‌گذارند تا دانشجویان انتقادات و پیشنهاداتشان را بیان کنند.   
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: ایشان با علاقه نظرات دانشجویان را پذیرا هستند متاسفانه در سطوح پایین‌تر بین روسای دانشگاه این روحیه وجود ندارد بنابراین مشکل کرسی‌های آزاد اندیشی قبل از اینکه محتوا باشد، پیچ و خم قوانین و عدم انتقادپذیری مسئولین دانشگاهی نسبت به مسائل کرسی‌های آزاد اندیشی است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.