مسئول روابط عمومی سپاه: حمایت ایران از سوریه از جنس حمایت این کشور در جنگ هشت­ساله از ما خواهد بود

* ممکن است برخی بگویند یک فرمانده سپاه یا یک سپاهی در انتخابات از کسی یا جریانی حمایت کرده است‌ ولی بین ورود به جریانات سیاسی و طرفداری از جریانات سیاسی تفکیک وجود دارد. آن چیزی که سپاه با صراحت می‌گوید و انکار نمی‌کند این است که سپاه در عرصه آگاهی بخشی سیاسی و رصد رسانه ای دشمن بسیار فعال است‌ و به دلیل اشراف اطلاعاتی که دارد تلاش می کند این آگاهی بخشی را به آحاد جامعه ارائه کند. همواره سپاه دنبال این موضوع است که کسانی که اعتقاد عمیقی به آرمان های امام (ره) و تدابیر مقام معظم رهبری دارند زمام امور جامعه را به دست گیرند. سپاه این را انکار نمی کند. ما حقیقتا خرسند می شویم که این افراد سررشته امور جامعه را به دست گیرند

*در همین انتخابات مجلس شورای اسلامی برخی سرداران سپاه در مراکز استان‌ها و برخی شهرستان‌ها رای نیاوردند و همه هم می دانستند که اینها منسوب به سپاه هستند با این حساب آیا می توان قبول کرد که سپاه در انتخابات دخالت کرد؟ در همین انتخابات دو فرمانده گردان دفاع مقدس کاندیدا بودند ولی رای نیاوردند. در برخی مراکز استان‌ها سردار معروف ادوار مجلس رای نیاورد یا آقای ذوالنور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه رای نیاورد. سپاه کار له یا علیه برای کسی انجام نداده و نخواهد داد. بالاخره در این جهت اگر دولت قدرتمندی تشکیل شود مجلس قدرتمندی تشکیل شود این به نفع بازدارندگی کشور است. البته همواره ما دقت نظر داریم و چنانچه گزارشاتی در این خصوص باشد پیگیری می کنیم چون خود سپاه بیشتر از هر کس دیگری به این مسائل توجه می کند که آسیب و خللی به فعالیت‌ها و خدمات این نهاد انقلابی وارد نشود. سپاه ذخیره استراتژیک انقلاب اسلامی است و خون هزاران شهید ریخته شده تا سپاه سپاه شده است. به صورت خلاصه باید بگوییم که سپاه در مواقع حساس مثل انتخابات فعال است ولی این به معنای دخالت نیست و وظیفه آگاهی بخشی را بر عهده دارد و خارج از این هم اقدامی انجام نمی دهد.

*همه فعالیت های مثبتی که قرارگاه خاتم انجام داده است بر اساس گردش کار و سلسله مراتب و ضابطه مندی بوده است که در همان ابتدا از سوی سپاه صورت گرفت‌ و در این راستا هم تلاش کرد که واقعا خدمت کند،کادرسازی انجام دهد، به زیربناسازی بپردازد و حتی الامکان رقیب شرکت های خارجی باشد. اینکه الان سپاه در سدسازی، تونل‌سازی و.. به مرحله توانمندی و قدرتمندی رسیده است، ناشی از این ضابطه مندی است.

*ما این اعتقاد را نداریم که چون علیه سپاه حاشیه سازی می شود و هجمه صورت می‌گیرد، دست از فعالیت های سازندگی برداریم. مثل شرایط دفاع مقدس است. در دفاع مقدس به غیر از برخی از نیروها که در لبنان و فلسطین آموزش دیده بودند، سپاه چه دانش نظامی‌ای داشت؟ چه تجهیزاتی داشت؟ سپاه ورود کرد، تجهیزات ساخت، تجهیزات دشمن را به غنیمت گرفت، تولید انجام داد و به این مرحله و عظمت رسید. بنابر این ما از اینکه مورد هجمه قرار بگیریم معتقدیم که بخش عمده ای از آن به خاطر کارآمدی سپاه است. ما معتقدیم سپاه در عرصه سازندگی ورود پیدا کرده است و فعالیت می‌کند ولی دشمن کاملا صورت مسئله را عوض کرده و این خدمات را ورود سپاه به فعالیت های اقتصادی می‌نامد.

*در اینکه سپاه سوریه را خط مقدم مقاومت می داند و در طول مبارزات مردم فلسطین با صهیونیست‌ها یکی از مأمن های مردم مظلوم فلسطین به شمار می رفت،شکی نیست. در مجامع بین المللی یکی از مبارزین خط مقدم مبارزه علیه صهیونیستها،سوری‌ها هستند. در جریان پشتیبانی از گروه های مبارز فلسطینی و لبنانی،سوری‌ها نقش برجسته ای دارند و جمهوری اسلامی ایران هم با سوریه دشمنان مشترکی دارد که مهم ترین دشمن مشترک ما اسرائیل است.

* مشابه حمایت هایی که سوریه در دوران دفاع مقدس از ما داشت، ما حتما از سوری‌ها همان جنس حمایت‌ها را خواهیم داشت. این یک تکلیف و وظیفه برای کشور ما محسوب می شود. از سوی دیگر عرض کردم که سوریه خط مقدم مبارزه با صهیونیسم و استکبار است و به همین جهت حتما کمک‌ها و نیازمندی هایی که سوری‌ها از ما بخواهند و احساس نیاز به آنها داشته باشند ما در قبال آنها دریغ نخواهیم کرد. اگر چه از لحاظ نظامی سوری‌ها توانایی نظامی خوبی دارند و آنها هیچ گونه تقاضایی در زمینه نظامی تاکنون از ما نداشتند.

/۲۹۲۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.