مسئول طرح کشوری آنژیوپلاستی اولیه منصوب شد

۲۶م آذر ،
ممتاز نیوز : وزیر بهداشت با صدور حکمی، دکتر حسن آقاجانی را به عنوان مسئول طرح کشوری آنژیوپلاستی اولیه (ppei)‌ منصوب شد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مهر ؛ در متن حکم وزیر بهداشت خطاب به دکتر حسن آقاجانی آمده است: بیماریهای قلبی و عروقی جزء اصلی‌ترین علل مرگ و میر در جهان و کشور می باشند. در کنار برنامه‌های پیشگیرانه که از اهم وظایف همه دستگاه‌ها با محوریت وزارت بهداشت است.

در این حکم آورده شده است: استفاده از همه ظرفیتهای فراوان نظام سلامت برای روزآمد نمودن برنامه‌های پیشگیری و درمان سکته‌های قلبی و بکارگیری روشهای تازه و موثر کاملاً ضرورت دارد. با توجه به اهمیت بسیار بالای آنژیو پلاستی اولیه در نجات جان بیماران قلبی و به استناد بند ۱۰ مصوبات هشتمین جلسه شورای معاونین مورخ ۱۵/۸/۹۱ و همچنین توانمندیها و صلاحیتهای علمی جنابعالی در این زمینه به سبب این ابلاغ به عنوان مسئول طرح کشوری ppci‌ (آنژیوپلاستی اولیه) منصوب می‌شوید تا با بهره‌گیری از تمام ظرفیتها و امکانات بهداشتی درمانی کشور و مساعدت و همکاری تمامی صاحبنظران و تمام بخشهای وزارتخانه، دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی و بخص خصوصی در جهت اجرای هرچه سریعتر و بهتر این طرح اقدام نمایید.

ضروری است معاون محترم درمان، رؤسا و معاونین درمان دانشگاهها، بخشهای قلب و عروق و اورژانس بیمارستانها و اورژانس پیش بیمارستانی، هماهنگی و همکاری لازم را برای تحقق این امر مهم معمول دارند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.