مسئول قیمت‌گذاری خودرو کیست؟

۱۲م آذر ،

مدیر کل دفتر صنایع ماشین‌سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق ماده ۵۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، شورای رقابت وظیفه تنظیم دستورالعمل قیمت‌گذاری کالاهای انحصاری را بر عهده دارد.

کیومرث فروتنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این که رییس شورای رقابت اخیرا قیمت‌گذاری خودرو را تنها در صلاحیت این سازمان دانسته است، خاطرنشان کرد: در این زمینه نکته اصلی این است که آیا خودرو کالای انحصاری محسوب می‌شود یا نه، که در این زمینه جای بحث وجود دارد.

وی ادامه داد: حتی اگر فرض بگیریم که خودرو کالایی انحصاری است، شورای رقابت طبق قانون باید دستورالعمل قیمت‌گذاری این کالا را تعیین و به سازمان حمایت اعلام کند تا قیمت‌گذاری خودرو توسط سازمان حمایت و براساس این دستورالعمل صورت بگیرد.

مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بنابراین شورای رقابت راسا نمی‌تواند وارد حوزه قیمت‌گذاری شود. این شورا وظیفه تنظیم دستورالعمل قیمت‌گذاری کالاهای انحصاری را بر عهده دارد.

به گزارش ایسنا، پیش از این رییس شورای رقابت اظهار کرده بود: هر خودروسازی که بخواهد قیمت‌ها را افزایش دهد باید درخواست خود را به شورای رقابت اعلام کند تا مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.