مسائل منطقه و گسترش همکاری های دوجانبه محور گفتگوها در ترکمنستان خواهد بود

فروردین ۱۴۰۳

رئیس مجلس شورای اسلامی گفتگو دربارهٔ مسائل منطقه و گسترش همکاری های دوجانبه را محور گفتگوهایش در سفر به ترکمنستان دانست.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از عزیمت به ترکمنستان در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران این سفر را در پاسخ به دعوت سفر همتای ترکمنستانی خود به کشورمان دانست و گفت: در این سفر در مورد مسائل مهم سیاسی منطقه و بین الملل بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

وی با اشاره به مرزهای مشترک آبی و خاکی و همچنین حجم چهار میلیارد دلاری تبادلات اقتصادی بین دو کشور تصریح کرد: دو کشور در مسائل مهم سیاسی منطقه و بین الملل مشارکت خوبی دارند و رئیس جمهور ترکمنستان نیز در مراسم تحلیف حجت الاسلام و المسلمسن دکتر روحانی به کشورمان آمده بود که خود نشانگر سطح روابط دوستانه دو جانبه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی روابط پارلمانی میان دو کشور را دوستانه خواند و افزود: در این سفر تلاش می گردد در زمینه مسائل تجاری و همکاری های دوجانبه بیش از قبل به یکدیگر نزدیک شویم و همکاری ها افزایش یابد.

وی دیدار با رئیس جمهور، رئیس مجلس و دیگر مسئولان ترکمنستان و بحث و تبادل نظر دربارهٔ مسائل مهم منطقه‌ای را که این روزها داغ‌تر شده است از جمله برنامه های سفر چهار روزه خود به ترکمنستان اعلام کرد.
 

انتهای پیام/
 
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.