مسابقات بین المللی قرآن با حضور قاریان ایرانی در تونس آغازشد

به گزارش ایرنا، این دوره مسابقات درسالن ‘ شهر علوم’ پایتخت تونس و با سخنرانی ‘ نورالدین الخادمی’ وزیر امور دینی تونس گشایش یافت.

نمایندگی ایران را در رشته قرائت قرآن ‘ حسن دانش ‘ از قاریان برجسته و بین المللی ایران برعهده دارد.

‘ صادق رمضانی گل افزانی ‘ رایزن فرهنگی ایران در تونس گفت: متأسفانه به رغم تلاش های سازمان اوقاف و امور خیریه و ارسال بلیط از سوی وزارت امور دینی تونس ‘حسن سلیمانی ‘ منتخب مشارکت در رشته حفظ کل قرآن کریم، به دلایل مشکلات غیر قابل پیش بینی موفق به حضور در این دوره از مسابقات نشد.

وی، انقلاب بیداری اسلامی وعزت وکرامت در تونس را که با اراده الهی انجام شد، فرصتی برای بازگشت مجدد قرآن کریم وتدبیر و تدبر در آیات آن درتونس دانست و با تمجید از مسئولین تونسی واهتمام فراوان آنان برای برگزاری این دوره از مسابقات اظهار امیدواری کرد که همچون گذشته قاریان ایران بتواند جایگاه رفیعی را برای خود کسب نماید.

قاریانی از تونس ، ایران، فلسطین، لبنان، مصر، الجزایر، مغرب، موریتانی، امارات، بحرین، لیبی، سودان، عربستان، یمن ، اردن ، کویت، قطر، عمان، ترکیه و روسیه در این دوره از مسابقات حضور دارند.

در اولین دوره مسابقات حفظ و تلاوت قرآن کریم پس از انقلاب تونس در سال ۱۳۹۰ ‘ امین پویا’ از ایران در رشته تلاوت رتبه اول و ‘ زرنوشه فراهانی’ از ایران در رشته حفظ کل رتبه دوم را بدست آوردند.

خاورم ** ۱۳۲۴**۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۷۳۳۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.